۳۳۵ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی کهگیلویه‌و‌بویراحمد اختصاص داده‌شد

یاسوج (پانا) - در جلسه مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمدبا معاون وزیر کار، ۳۳۵ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی استان اختصاص داده شد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۳۵ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی کهگیلویه‌و‌بویراحمد اختصاص داده‌شد

به گزارش روابط عمومی مجمع نمایندگان کهگیلویه‌وبویراحمد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این‌باره گفت: به منظور پیگیری مصوبات سفر معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان جلسه ای با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاون توسعه، منابع و مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان بانک‌های سرمایه گذار برگزار شد.
حشمت الله صمیمی دوست افزود: در این نشست مقرر شد از مجموع تخصیص ۳۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بیش از ۸۵ درصد به سد‌های استان اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه در خصوص تقسیم اعتبارات بانکی، مقرر شد در قالب اجرای ماده ۵۶ قانون، طرح‌های عمرانی که مجوز‌های لازم را گرفته باشند، برای اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ شوند.
صمیمی دوست با بیان اینکه با تلاش استاندار و با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶، طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد وارد مرحله اجرایی شد بیان کرد: با استفاده از همین ماده قانونی وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور در این تفاهم نامه اقتصادی مشارکت دارند.
وی ادامه داد: با درایت استاندار، همراهی مجمع نمایندگان استان و پیگیری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده ویژه وزیر کار در استان، این بخشِ مهم از تفاهم نامه به مرحله اجرا رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه برای مقابله با خشکسالی‌ها حمایت دولت از طرح‌های سدسازی در اولویت قرار گرفت گفت: به همین منظور سد چشم شیر در گچساران، سد تنگ سرخ در بویراحمد و سد آب ریز در کهگیلویه در دستور کار قرار گرفت.
صمیمی‌دوست با بیان اینکه با بهره بردرای از این سد‌ها آب مورد نیاز در بخشهای کشاورزی، شرب و صنعت به صورت پایدار تامین می‌شود افزود: علاوه بر سد‌های تنگ سرخ و آبریز کهگیلویه، تامین منابع مالی سد سقاوه در شهرستان مارگون نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بزرگترین شهرک صنعتی استان با مساحت ۸۰۰ هکتار که جزء بزرگترین شهرک صنعتی به لحاظ وسعت در حوزه جنوب کشور در دشت سقاوه در دست اجرا است بیان کرد: با بهره برداری از سد سقاوه، سرمایه گذاران با اطمینان در این منطقه سرمایه گذاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار