فرصت یادگیری 9 زبان زنده دنیا برای دانش آموزان در دورترین نقاط سیستان و بلوچستان فراهم شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل کانون پرورش‌فکری سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی و فعالیت کانون زبان ایران در شهرستان سیب‌وسوران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فرصت یادگیری 9 زبان زنده دنیا برای دانش آموزان در دورترین نقاط سیستان و بلوچستان فراهم شد

معصومه هادی، در نشست هم‌اندیشی با معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سیب و سوران و معاون سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: ایده‌ها و برنامه‌های خوب آنگاه ارزشمند است که با عمل همراه شود و تغییر ایجاد کند و این مهم تنها با همراهی و هم‌افزایی دغدغه‌مندان میسر می‌شود.

وی حضور و وجود انسان‌های دغدغه‌مند را نعمتی برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: فعالیت‌های امروز در حوزه‌ کودک و نوجوان تاثیر مستقیمی در توانمندسازی نسلی دارد که ساختن آینده به دست پرتوان او اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با بیان این نکته که شناسایی و پرورش استعدادهای جامعه‌ مخاطب، یکی از رسالت‌های ما در کانون است، افزود: جامعه‌ مخاطب یکسان و هدف مشترک کانون و آموزش و پرورش در کنار شیوه‌های متفاوت رسیدن به آن، راه رسیدن به آینده‌ای مطلوب را برای کودکان و نوجوانان هموارتر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به روند پیشرفت 80 درصدی مرکز ثابت کانون در سیب و سوران و پیگیری‌های صورت گرفته برای تخصیص اعتبار جهت تکمیل این پروژه، استفاده از فعالیت‌های کانون مجازی و راه‌‎اندازی یک واحد سیار، تا زمان بهره‌برداری مرکز ثابت، را یکی از شیوه‌های خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مشتاق منطقه دانست و گفت: همه‌ تلاش ما این است که با ارائه خدمت‌های کانون به گروه بیشتری از مخاطبان، گام مهم دیگری در برقراری عدالت فرهنگی برداریم.

مدیر کانون زبان ایران در استان گفت: دنیای امروز دنیای تکنولوژی، اطلاعات و پیشرفت است و برای همگام شدن با این دنیای جدید و شگفت، باید توانایی‌های خود را افزایش داد.

هادی ادامه داد: یکی از راه‌های موثر، برای رسیدن به این هدف، آشنایی با زبان‌های خارجی است و کانون زبان ایران، به عنوان بزرگ‌ترین، معتبرترین و قدیمی‌ترین موسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران و غرب آسیا، امکانات بسیار خوبی را برای پیشرفت در این زمینه فراهم کرده است.

وی در بخشی از این جلسه، با توجه به برخط بودن کلاس‌ها، به امکان استفاده از ظرفیت کانون زبان و یادگیری 9 زبان زنده‌ی دنیا با بهترین مدرسان زبان‌های خارجی برای همه‌ی مخاطبان در دورترین نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان اشاره کرد و در ادامه از امکان برگزاری کلاس‌های حضوری کانون زبان در صورت تامین مدرس خبر داد که از طریق آزمون جذب مدرس برای داوطلبان بومی انجام می‌شود.

وی افزود: انجمن‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های تخصصی مجازی شرایطی را فراهم کرده تا علاوه بر کودکان و نوجوانان، دیگر علاقه‌مندان نیز امکان استفاده از این ظرفیت‌های تازه را جهت افزایش توانایی‌های خود داشته باشند.

هادی هم‌چنین تجهیز کتابخانه‌ شهر سوران و برنامه‌ریزی برای حضور مربیان توانمند کانون جهت آموزش معلمان و مربیان آموزش و پرورش این منطقه را یکی دیگر از خدمات کانون در این همکاری فرهنگی عنوان کرد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سیب و سوران نیز در این نشست ضمن ارایه‌ گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این شهر، تاثیر آن را بر دانش‌آموزان منطقه قابل ملاحظه ارزیابی کرد.

عزیزالله زومکزهی در ادامه با اشاره به تخصص و تاثیر فعالیت‌های کانون، اظهار امیدواری کرد: با استفاده از توانمندی‌های مربیان کانون شرایطی در این شهر فراهم شود که کودکان و نوجوانان بیشتری در سایه‌ کشف و پرورش استعدادشان، بتوانند مسیر موفقیت را طی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار