افزایش قیمت کالاهای جایگزین نان یکی از علت‌های شلوغی صف نانوایی‌ها در کاشمر است

کاشمر(پانا)- رئیس اداره صمت علت شلوغی صف در نانوایی های کاشمر را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قیمت کالاهای جایگزین نان یکی از علت‌های شلوغی صف نانوایی‌ها در کاشمر است

محمدرضا ملکی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشمر در گفت‌و‌گو با پانا که پیگیر شلوغی صف نانوایی‌ها در کاشمر بود، گفت:«یکی از مسائل مهم که در جامعه ملموس است، شلوغی صف نانوایی‌هاست که شلوغی صف نانوایی‌ها علت‌های زیادی دارد. مهمترین علت قیمت نان است. همچنین برخی از نانوایی ها به خاطر کیفیت بالاتر و پخت بهتر با اقبال عمومی بیشتری همراه هستند.»
ملکی افزود:«یکی دیگر از دلایل شلوغی صف نانوایی قیمت بالای برخی از کالاهای جایگزین نان مثل برنج، ماکارونی و حبوبات است و قوت غالب در سفره مردم، نان است. کالایی ارزان‌تر و بهتر از نان نداریم. موضوع بعدی در فصل بهار و تابستان به لحاظ رونق کارهای فصلی باغی و زراعی و کشاورزی تقاضا برای نان بیشتر است. همچنین تقاضا برای خرید نان در نانوایی‌هایی یارانه‌ای یا نیمه‌یارانه‌ای بیشتر است.»
ملکی افزود:«برنامه قطعی برق در مسیرهای مختلف موجب تعطیلی و ایجاد مشکل برای نانوایی ها شده و مردم به ناچار برای تامین نان به یک نانوایی دیگری در محله ای دیگر مراجعه می‌کنند و موجب شلوغی نانوایی می‌شوند. مسئله دیگر اینکه ظهر، صف نانوایی‌ها شلوغ می‌شود. همچنین نزدیکی روستاها به شهر و مراجعه روستاییان عزیز با انگیزه های مختلف جهت خرید نان به نانوایی‌های شهری بر شلوغی صف نان افزوده است.»

ملکی ادامه داد:«تاکنون برای افزایش قیمت نان هیچ تصمیمی گرفته نشده است. آنالیز قیمت و کارشناسی‌های لازم انجام شده، ولی چون تعیین نرخ نان در اختیار کارگروه شهرستانی نیست و باید به صورت ملی انجام بشود هنور هیچ تصمیمی گرفته نشده و اگر کسی نان را گران فروخت، بایستی حتماً خودش پاسخگو باشد و ما به شدت با متخلفان برخورد می‌کنیم.»

وی درباره اینکه نانوایی‌ها می‌گویند نان ضایعاتی از نان تازه گران‌تر است، افزود: «یکی از بحث‌ها در شرایط فعلی قیمت بالای نهاده‌های دامی است. متاسفانه قیمت نهاده‌های دامی خیلی گران‌تر از حد معمول شده‌است. هر چند از نظر اخلاقی درست نیست، ولی افراد سودجو از نان و آرد به عنوان خوراک دام استفاده می‌کنند. از شهروندان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی به‌طور خاص در حوزه نانوایی‌ها با تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این اداره تماس بگیرند.»

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار