مهم‌ترین‬ چالش‌‬ها در‬ جراحی‬ آب مروارید کدام است؟

تهران (پانا) - عضو انجمن چشم پزشکی ایران، بر اهمیت استفاده از لنزهای مختلف برای بهبودی بینایی پس از عمل جراحی آب مروارید تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین‬ چالش‌‬ها در‬ جراحی‬ آب مروارید کدام است؟

به گزارش انجمن چشم پزشکی ایران، سید جواد هاشمیان، در حاشیه برگزاری چهارمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران، گفت: در این همایش برنامه گروه قرنیه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سه جلسه برگزار می شود که اولین جلسه به بررسی آخرین پیشرفت ها و روش ها در زمینه تشخیص و درمان عیوب انکساری، دوربینی و نزدیک بینی، آستیگماتیسم در سنین مختلف و روش های موثر درمان و انتخاب بیمار و اینکه بهترین نتایج در چه بیمارانی حاصل می‌شود، با حضور اساتید صاحب تجربه اختصاص دارد.

این فوق تخصص قرنیه با عنوان این مطلب که هر بخش توسط ۶ نفر از اساتید اداره می‌شود، افزود: در جلسه دوم گروه قرنیه، انتخاب بیمارانی است که عیوب انکساری بالا دارند (بالای ۶ دیوپتر) چه در دوربینی و آستیگماتیسم و نزدیک بینی و بررسی چهار روش درمانی پی آرکی، فنتولیزیک، اسمایل و لنزهای داخل چشمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: انتخاب بیمار و مزایای هر روش درمانی و بهترین روش ها از نظر مطالعات بین المللی و داخلی مورد مطالعه قرار می گیرد.

سید جواد هاشمیان افزود: امروزه این روش های درمانی یکی از چالش های اصلی در دنیا محسوب می شود و بر همین اساس آخرین پیشرفت ها چه در زمینه تشخیص، درمان و انتخاب بیمار در این جلسات به بحث گذاشته می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: جلسه سوم گروه قرنیه، انتخاب لنزهای داخل چشمی است که امروزه در عمل آب مروارید به کار گرفته می‌شود و بیشتر تمرکز بحث بر درمان پیرچشمی همزمان با جراحی آب مروارید است و اینکه چه لنزهایی در چه بیمارانی بهترین اثر بخشی دارد و بیشترین خوشنودی بیمار را بعد از عمل با حداقل وابستگی به عینک ایجاد می کند.

وی در همین زمینه ادامه داد: در این بخش ما لنزهای چند کانونی با ساختارهای مختلفی که در دنیا به کار گرفته می‌شود را به بحث می گذاریم و از تجربه اساتید داخل و خارج استفاده می کنیم.

این فوق تخصص قرنیه افزود: امروزه یکی از چالش های اصلی در جراحی پیشرفته آب مروارید این است که چه تکنیکی را در هنگام عمل در نظر می گیریم و چه لنزی را برای بیمار انتخاب می کنیم که بهترین نتایج از لحاظ دید دور و نزدیک و حداقل وابستگی به عینک را داشته باشند.

هاشمیان اظهار کرد: در کل موضوعات انتخاب شده در جلسات گروه قرنیه، مباحثی هستند که امروزه در همه مجامع چشم پزشکی مطرح است و مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین پیشرفت ها در مطالعات و تحقیقات در این موضوعات متمرکز است و وظیفه ما این است نتایج را به اطلاع عموم رسانده و در واقع چگونگی ارتقا خدمات بهداشتی را برای همگان در این همایش به بحث خواهیم گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار