اهدای 45 تبلت از سوی سرپرستی بانک سپه استان اردبیل به دانش آموزان کم برخوردار

اردبیل(پانا)- درآیینی با حضورسرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزات آموزش و پرورش، بانک سپه اردبیل در اقدامی خداپسندانه 45 دستگاه تبلت به دانش آموزان کم برخوردار اهدا کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اهدای 45 تبلت از سوی سرپرستی بانک سپه استان اردبیل به دانش آموزان کم برخوردار

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، دراین آیین میترا تیموری ،سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزات آموزش وپرورش ، ضمن تشکر از ارگان ها و نهادهای حامی آموزش و پرورش گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا بسیاری از نهادها و ارگان های دولتی و غیردولتی به کمک آموزش و پرورش آمدند تا با همکاری و همیاری دانش آموزان این مرزو بوم از آموزش و تربیت باز نمانند.

او با عنوان اینکه شیوع بیماری کرونا و شرایطی که در جهان بوجود آمد، صدماتی را به بخش آموزش و پرورش از بابت ایجاد وقفه در آموزش دانش آموزان وارد کرد، اظهار کرد: نقش والدین ایرانی در این شرایط بسیار ستودنی است، چراکه با پذیرفتن نقش معلمی تلاش کردند تا آموزش و تربیت دانش آموزان از مسیر خود خارج نشود.

سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزات آموزش وپرورش در ادامه به اقدام بزرگ وزارت آموزش و پرورش در راه اندازی بستر شاد اشاره کرد و بیان کرد: هدف از راه اندازی شبکه دانش آموزی شاد، ایجاد فضای امن در دنیای مجازی بود تا دانش آموزان بتوانند ایمن از هر صدمه ای به تحصیل خود بصورت غیر حضوری ادامه دهند.

تیموری با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد این شبکه دانش آموزی اضافه کرد: آموزش و پرورش با راه اندازی این شبکه مجازی موجب شد تا معلمان مجرب تدریس های خود را بارگذاری کنند و دانش آموزان در کمال آرامش از آن ها استفاده کنند.

او به مشکلات پیش روی وزارت در ایجاد این بستر مجازی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این شبکه متاسفانه مشکل کمبود ابزار هوشمند برای حضور دانش آموزان در شبکه شاد و نیز برای ایجاد عدالت آموزشی پررنگ تر شد ولی با تدوین "طرح هدایت" توانستیم ارگان ها و نهادهای خیر دولتی و غیر دولتی را با خود همراه کنیم و این مشکل را تا حدود زیادی مرتفع کنیم.

به گفته سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزات آموزش وپرورش ،استان اردبیل در اجرای طرح هدایت، بسیار خوب عمل کرده است بطوریکه 88 درصد از دانش آموزان این استان در شاد حضور دارند.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: با مشارکت نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی در قالب طرح هدایت تاکنون موفق شده ایم، 5 هزار تبلت در اخیتار دانش آموزان کم برخوردار قرار دهیم.

او ضمن قدردانی از ایثار و فداکاری معلمان و مدیران در شرایط شیوع بیماری کرونا خاطر نشان کرد: بدون شک در تاریخ آموزش و پرورش مشارکت والدین، معلمان و مدیران برای ادامه چرخه تعلیم و تربیت توصیف ناپذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اقدام خارق العاده وزارت آموزش و پرورش در ایجاد شبکه شاد، بیان کرد: استان اردبیل از بابت حضور دانش آموزان در شبکه شاد خوب عمل کرده است بطوریکه 200 هزار و 65 نفر از دانش آموزان که در واقع 88 درصد از دانش آموزان استان را شامل می شوند در شبکه شاد فعالیت آموزشی و پرورشی دارند.

ناصری افزود: 12 درصد از دانش آموزان هم در مناطق روستایی و عشایری حضور دارند که برای انان آموزش بصورت حضوری انجام می شد.

به گفته او سعی داریم تا برای همه دانش آموزان امکان حضور در شبکه شاد را فراهم کنیم تا احیانا مشکلی در آموزش دانش آموزان در آینده وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین ضمن تشکر ازمشارکت بانک سپه در این امر انساندوستانه از تمامی ازگان ها و نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ره، موسسه خیریه آموزشی مردم و ... بخاطر همیاری و همکاری در تهیه ابزارهای هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار استان قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار