بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا

هدف اصلی آلکنو در لیگ ملت‌ها پیدا کردن ترکیب تیم ملی برای المپیک است

فرصت دادن به جوان‌ها در لیگ ملت‌ها تصمیم درستی است/ شرایط تیم ملی رفته رفته بهتر می‌شود / کادر فنی باید بازی با ژاپن را بازنگری کند

تهران (پانا) - عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال معتقد است سرمربی روسیه‌ای تیم ملی بدنبال آماده‌سازی این تیم برای حضور در المپیک از طریق حضور در لیگ ملت‌هاست.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی آلکنو در لیگ ملت‌ها پیدا کردن ترکیب تیم ملی برای المپیک است

بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران مقابل هلند و کسب نخستین پیروزی با آلکنو در لیگ ملت‌های والیبال 2021 گفت: « به نظرم بازیکنان نسبت به دو بازی قبل هماهنگ‌تر بودند و می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل موفقیت تیم هم همین موضوع بود. متاسفانه به خاطر کرونا و محدودیت‌هایی که به وجود آمد خیلی از بازیکنان لژیونر دیر به اردوی تیم ملی اضافه شدند و به همین دلیل نتوانستند در اردوی تمرینی به هماهنگی لازم برسند. در دو دیدار قبلی مقابل ژاپن و روسیه تیم ملی بسیار ناهماهنگ بود که البته این موضوع به دلیل نبود بازی‌های تدارکاتی هم بود. »

وی ادامه داد: « در بازی با هلند بازیکنان کم کم به هماهنگی رسیدند و نتیجه‌اش پیروزی در سه ست بود. مسابقات لیگ ملت‌ها میدان تدارکاتی خوبی برای بازی‌های المپیک است که نه تنها هدف تیم ملی بلکه تمامی شرکت کنندگان برای حضور در این تورنمنت رسیدن به آمادگی جهت حضور در میدان المپیک است. به همین خاطر است که اکثر تیم‌ها با بازیکنان اصلی خود به میدان آمده‌اند تا بتوانند به هدف مورد نظر برسند. »

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در مورد عملکرد آلکنو اظهار کرد: « قطعا با سه بازی نمی‌توان در مورد الکنو اظهار نظر کنیم اما من معتقدم شرایط تیم ملی رفته رفته بهتر می شود و بازیکنان به آن هماهنگی که انتظار داریم می رسند. از طرف دیگر شناخت آلکنو از بازیکنان تیم ملی هم بیشتر می‌شود و همین موضوع می‌تواند به موفقیت تیم کمک کند. یکی از اتفاقات خوبی که در جریان مسابقات لیگ ملت‌ها شاهد بودیم فرصت دادن سرمربی تیم ملی به جوانان است. در بازی با روسیه آلکنو این فرصت را در اختیار جوانان قرار داد تا بتوانند تجربه بازی مقابل قدرتمندترین تیم دنیا داشته باشند. البته تیم ایران و ژاپن مقابل یکدیگر در یک سطح برابر بازی کردند‌ و هیچ برتری به یکدیگر نداشتند. به نظرم هر دو تیم در روز بد والیبال در مقابل هم قرار گرفتند و شاید تنها دلیل موفقیت ژاپن انگیزه و جنگندگی این تیم بود. البته من معتقدم بازی با ژاپن را باید اعضای کادر فنی دوباره بازنگری کنند، چرا که همین ژاپن قرار است حریف ایران در میدان المپیک باشد و شکست در برابر آنها در بازی‌های المپیک سخت خواهد بود، بنابراین از همین حالا باید نقاط ضعف و قوت مقابل ژاپن را شناسایی کند. »

محمودی همچنین به تعویض‌های آلکنو در جریان بازی مقابل هلند اشاره کرد و گفت: « به نظرم باید به نظر مربی احترام بگذاریم به هر حال او بهتر از هر کس دیگر شرایط تیم ملی و بازیکنان را می داند. از طرف دیگر هدف آلکنو شناخت بازیکنان و رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی در میدان المپیک است بنابراین طبیعی است که در این مسابقات آزمون و خطا داشته باشد تا بتواند بهترین چینش را در المپیک برای تیم ملی ایران داشته باشد. »

وی در مورد بازگشت سعید معروف و حضور کوتاه او در مقابل هلند اظهار کرد: « معروف‌ یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان والیبال ایران است که در دنیا چهره شناخته شده‌ای دارذ. زمانی که او در میدان مسابقه است به خاطر هوش بالا به خوبی متوجه برنامه حریف می‌شود. برخی انتقادها وجود دارد مبنی بر اینکه چرا سرمربی تیم ملی تنها دو پاسور را در کنار خود دارد و این یک ریسک بزرگ است که به نظرم در ابتدا باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم و از آن طرف شرایط محدودیت‌هایی که وجود دارد را در نظر بگیریم. من فکر نمی‌کنم در یک مسابقه دو پاسور به صورت همزمان آسیب ببیند. پدیده خیلی نادری است. در این بازی هم دیدیم که معروف حضور پیدا کرد اما هدف اصلی آلکنو فرصت دادن به جوانان است و شاید به همین خاطر بوده که معروف در مدت زمان اندکی به میدان آمد. »

محمودی در پاسخ به این سوال که عملکرد بازیکنان با تجربه تیم ملی را چطور می‌بیند عنوان کرد: « در کنار بازیکنان جوان که انگیزه بسیار زیادی برای دیده شدن دارند باید بگویم بازیکنان با تجربه ما هم به همان اندازه انگیزه دارند. حضور این دو طیف از بازیکنان در کنار هم می‌تواند به موفقیت تیم ملی کمک کند البته بازیکنانی مثل میلاد عبادی‌پور و محمد موسوی به خاطر اینکه در لیگ باشگاهی خود حضور پیدا کرده‌اند و پس از آن بلافاصله به اردوی تیم ملی اضافه شدند فشار و خستگی زیادی دارند اما در مجموع هم بازیکنان جوان و هم با تجربه‌ها برای رسیدن به موفقیت تیم ملی در تلاش هستند و باید از همین جا به همه آنها خسته نباشید بگویم امیدوارم در هفته دوم رقابت‌ها تیم ایران را همانطور که همیشه انتظار داشتیم ببینیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار