اختتامیه اولین جشنواره ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی

زنجان (پانا)- اختتامیه اولین جشنواره ترویج فرهنگ‌نماز در فضای مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه اولین جشنواره ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی

در شروع این مراسم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش مختصری از روند برگزاری و آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره ارائه داد و در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفی، رئیس ستاد استان زنجان و حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه خدابنده در خصوص فضائل و برکات نماز و تبلیغ و ترویج فریضه دینی در فضای مجازی سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در اختتامیه این جشنواره گفت: به دلیل شرایط کرونا مکان فعالیت‌های حضوری نماز و معارف وجود ندارد. بنابراین استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر فعالیت‌های ستاد افزود: انتخاب استان زنجان به عنوان استان نمونه در استفاده از رسانه‌ها در جهت ترویج فرهنگ نماز در سال ۱۳۹۹ از موفقیت‌های این ستاد به شمار می‌رود.

یوسفی با اشاره به جشنواره ملی نماز به میزبانی استان زنجان گفت: دبیرخانه این جشنواره با همت احمد‌خانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: معضلات سبک زندگی سکولار در ساختار و روان جامعه تاثیر منفی می‌گذارد چرا که فاصله گرفتن از فضای معنویت را رقم می‌زند.

وی تأکید کرد: شهرستان خدابنده از شهرستان‌های موفق در تبلیغ و نشر نماز به شمار می‌رود. نماز یک حرکت جهادی است و تضمین آینده‌کشور نماز نوجوانان است. مبنای حکومت و جامعه دینی و مظهر زندگی و عبودیت نیز در نماز متجلی می‌شود.

در ادامه موسوی، امام جمعه شهرستان خدابنده، در باب اهمیت نماز از زبان هنر اشاره کرده و بر موثر بودن و ماندگاری این امر تاکید کرد. با زبان هنر و بهره گیری از عرصه های هنر از جمله شعر، فیلم، کلیپ‌ وانیمیشن‌ ذکر الهی را در جامعه ترویج دهید که قله ترویج دین، بی‌شک نماز است.

لازم به ذکر است ۷۳ اثر به دبیرخانه واصل و ۹ مورد به عنوان آثار برگزیده با رای داوران شایسته تقدیر قرار گرفت. این جشنواره با همکاری ستاد اقامه استان زنجان و شهرستان، دفتر امام جمعه، نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده برگزار شد. در پایان از نفرات برگزیده معلمان و دانش آموزان تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار:مریم آبتاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار