سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» چهارزبانه برگزار می‌شود

اردبیل(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل عنوان کرد دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» به چهار زبان فارسی، ترکی، عربی و کردی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» چهارزبانه برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری، اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، شهرداری، حوزه هنری، خانه کتاب و ادبیات ایرانیان، اداره کل کانون و پرورش فکری کودک و نوجوان و موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز در بخش‌های اشعار فارسی- ترکی و اشعار عربی- کردی برگزار می‌شود.
او افزود: ابعاد زندگی، مقام علمی، معرفت و ادب، شجاعت و دلاوری، ولایت و کرامت و شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) موضوعات این دوره از سوگواره است و علاقه‌مندان می‌توانند در همه قالب‌های شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی و) و شعر نو (آزاد، سپید) آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: هر شاعر می‌تواند در هر بخش حداکثر ۲ اثر تایپ‌شده به همراه درج مشخصات فردی و شماره تماس در صفحه جداگانه، به آدرس ایمیل جشنواره ارسال کند.
بحرالعلومی تصریح کرد: دبیرخانه دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی ماه منیر، ارسال‌کننده اثر را صاحب آن اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف این موضوع، اثر مربوطه را از مسابقه حذف خواهد کرد.
او تأکید کرد: شایسته است از ارسال آثاری که پیشتر در کتاب یا نشریه‌ای چاپ شده یا در جشنواره‌ای حائز رتبه بوده خودداری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه به همه شرکت‌کنندگان این رویداد، گواهی اعطا می‌شود، اضافه کرد: به آثار برتر، جوایز نقدی به همراه لوح سپاس تعلق می‌گیرد و اشعار برگزیده در کتاب شعر جشنواره ملی شعر «ماه منیر» چاپ و منتشر خواهد شد؛ بنا براین، حق استفاده از آثار شرکت‌کنندگان به هر نحو برای دبیرخانه جشنواره محفوظ بوده و ارسال آثار به منزله پذیرش مقررات مسابقه است.
بحرالعلومی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ به پست الکترونیکی جشنواره به آدرس farhangi.ardebil@farhangmail.ir ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار