طرح «دادرس پلاس» چیست؟

تهران (پانا) - معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره تدوین طرح دادرس پلاس گفت طرح دادرس و فعالیت تیم‌های سحر در سازمان جوانان هلال احمر در حال به روزرسانی هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۸۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح «دادرس پلاس» چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سید علی منیری افزود: ما با فرض اینکه دانشگاه‌‌ها در مهرماه بازگشایی خواهند شد، تمام قوانین، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی سازمان جوانان را به روز خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال احمر گفت: یکی از برنامه های این معاونت برای کانون‌های دانشجویی، به‌روز‌شدن کانون‌هاست و از اواخر سال 99 استان گیلان را برای این کار در نظر گرفتیم. بر این اساس، تمامی آمار‌های مربوط به کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌ها به‌روز و به صورت جامع در بانک اطلاعات آماده شده است و اگر دانشگاه‌ها در مهر ماه بازگشایی شوند، این کانون‌ها با آمار جدید در خدمت دانشجویان خواهند بود.

به گفته منیری، طرح دادرس پلاس (دانشجوی آماده در روزهای سخت) و فعالیت‌های تیم‌های سحر (سفیران حمایت های روانی) نیز در حال به روز‌رسانی برای دانشجویان هستند.

منیری با ارائه تعریفی از دانشجوی تراز هلال احمر افزود: از نظر جمعیت هلال احمر دانشجویی در سطح این جمعیت و در تراز آن است که اخلاق هلال احمری داشته باشد؛ یعنی امداد و نجات را بشناسد، سبک زندگی هلال احمری داشته باشد؛ یعنی کار خیر و بشر دوستانه انجام دهد و اهل پژوهش و پیدا کردن راهکارهای خلاقانه برای حل مشکلات هلال احمر باشد و در نهایت دانشجویی که بتواند مستقل و کارآفرین باشد.

گفتنی است؛ طرح دادرس از طرح‌های ابتکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است و دانش‌آموزان توسط یک مربی آموزش‌دیده هلال‌احمری، مهارت‌هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

تیم‌های سحر نیز متشکل از جوانان داوطلب سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند که پس از حوادث طبیعی بزرگ، در مناطق آسیب‌دیده حاضر می‌شوند و با اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی برای کودکان و گفت‌‌وگو با خانواده‌های حادثه‌دیده روحیه آنان را برای بازگشت به زندگی عادی تقویت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار