اسلامی: قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان باید تکمیل شود

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه قطار تهران- قم- اصفهان پروژه‌ای مهم است که باید تکمیل و اجرا شود، گفت در این زمینه با اعضای کمیسیون عمران مجلس مذاکره و رفع ابهام انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اسلامی: قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان باید تکمیل شود

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» افزود: پروژه قطار تهران- قم- اصفهان، پروژه‌ای مهم با مفروضات دقیق است که ضرورت دارد تا تکمیل و اجرا شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکیدکرد: کشور به منظور توسعه نیازمند مجهز شدن به فناوری‌های روز است.

اسلامی با اشاره به اینکه دنیا، قطارهای سریع با سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را مدیریت می‌کند، توضیح‌داد: اینکه ما قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را وارد نکرده و فناوری جدید ایجاد نکنیم، غفلت از کاروان توسعه است.

هفته گذشته جلسه‌ای با ریاست وزیر راه و شهرسازی و حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برای بررسی این پروژه برگزار شد.

اکنون ساخت این پروژه منتفی نشده است و سیاستی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند سبک کردن بخشی‌هایی از این پروژه است تا هزینه‌های ساخت آن کاهش یابد.

وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد خود برای تعدیل قیمت ساخت پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده است، به گونه‌ای که برآورد ۵۷ میلیارد یوآن که پیشتر قراردادی با این رقم به امضا رسیده بود مورد بازبینی قرار گرفت و با احتساب هزینه‌های کارفرمایی به ۴۲.۵ میلیارد یوآن کاهش داد.

هزینه واقعی این طرح ۳۳.۵ میلیارد یوآن است. قرار است این پیشنهاد به شورای اقتصاد رفته و اعداد و ارقام جدید برای تعدیل قرارداد با چینی‌ها به تصویب برسد.

با وجود گذشت ۱۵ سال از امضای قرارداد ساخت این مسیر با یک شرکت چینی، فقط پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار