مهمترین خواسته فعالان اقتصادی از رئیس جمهوری آینده چیست؟

تهران (پانا) - سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران ثبات نرخ ارز و حرکت به سمت تک نرخی شدن آن را مهمترین خواسته فعالان اقتصادی در برنامه اقتصادی رئیس جمهوری آینده عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین خواسته فعالان اقتصادی از رئیس جمهوری آینده چیست؟

به گزارش اتاق اصناف ایران، ممبینی در نشست اتاق های سه گانه و فعالان اقتصادی با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت برنامه اقتصادی کاندیدهای ریاست جمهوری در شرایط کنونی اقتصادی کشور، گفت: آنچه فعالین بخش اقتصادی کشور و تولیدکنندگان از رئیس جمهوری آینده کشور انتظار دارند، ارائه یک برنامه شفاف اقتصادی است.

او ادامه داد: اصناف راهکار رفع مشکلاتی که به آن مبتلا است را دسته بندی کرده و ارائه خواهد داد تا در برنامه اقتصادی رئیس جمهوری آینده به آن توجه شود.

ممبینی اولین موضوعی که در برنامه اقتصادی باید به آن توجه شود را اصلاح سیاست‌های ارزی عنوان کرد و افزود: ثبات نرخ ارز و حرکت به سمت تک نرخی کردن آن مهمترین خواسته اصناف است.

او ادامه داد: کوچک کردن سهم دولت در اقتصاد برای ایجاد رقابت منطقی، کاهش حجم دستورالعمل‌ها از جمله نرخ‌گذاری دستوری و تقویت روابط بین‌الملل به عنوان اهرم مهم کمک کننده اقتصادی از دیگر مواردی هستند که لازم است رئیس جمهوری آینده در برنامه اقتصادی خود به آن‌ها توجه کند.

ممبینی از دیگر دسته‌بندی‌های اصناف برای توجه به برنامه اقتصادی رئیس جمهوری آینده را حمایت از بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک، تنظیم روابط کار، منطقی شدن مالیات، استفاده از بخش خصوصی به عنوان مشاور و حمایت از سرمایه گذارن برشمرد.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اگر به این موارد در برنامه اقتصادی رئیس کشور توجه شود مشکل جذب سرمایه‌گذار حل و مشوق‌های لازم در این زمینه فراهم می‌شود.

ممبینی با بیان اینکه در چندسال گذشته به پیکره اصناف، بازار و واحدهای کوچک اقتصادی متاثر از تحریم های ظالمانه؛ سوء مدیریت‌ها و بیماری کرونا و …فشارهای زیادی تحمیل شده است، گفت: با وجود همه فشارها فعالان بخش اقتصادی و بازار بیش از سایر بخش ها ارائه خدمات داشته اند و در حال حاضر نیاز به حمایت دارند.

در ادامه نشست محمود بنانژاد خزانه دار وعضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه خواسته های بخش خصوصی و اصناف عنوان شده است؛ افزود: بخش خصوصی و اصناف در این شرایط سخت اقتصادی انتظار حمایت دارند و با توجه به شناختی که از درایت شما در انجام امور دارم؛ یقین داریم که کار با همراهی و ارائه دیدگاه‌های موثر در امور کشوری صورت خواهد گرفت و از شرایط سخت عبور خواهیم کرد و اصناف با شما همراه خواهند بود.

در ادامه رسول جهانگیری عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد که نیاز به همت و عزم اراده دارد و باید بدانیم که ریشه حل تمامی مشکلات اقتصادی، تورم، رکود و بیکاری و … اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری کار به آنان خواهد بود.

در ادامه جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز افزود: اصناف با سه میلیون واحدصنفی و سهم ۱۷ درصدی در تولید ناخالصی ملی سهم بزرگی در اقتصاد کشور داشته اند و اصناف بیش از ۱۰ میلیون شغل ایجاد کرده اند

او ادامه داد: در حال حاضر بیکاری دغدغه فعلی جامعه امروز است اما باید بدانیم که یکی از دلایل آمار بالای بیکاری نبود نیروی ماهر و تخصصی می باشد و اگر بتوانیم با استفاده از طرح استاد و شاگردی نیروی ماهر وارد بازار کار کنیم قطعا بخش بزرگی از مشکلات حوزه بیکاری جامعه مرتفع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وجود قوانین گسترده ودست و پاگیر در حوزه کسب و کار گفت: وجود این قوانین مشکلات مضاعفی را برای حوزه تولید و کسب و کار به همراه داشته است که امیدواریم با حذف برخی از قوانین و موانع تولید بتوانیم به رشد بالای تولید داخلی برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار