معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد

لزوم بستری مادران باردار پرخطر در ICU در ساعات اولیه مراجعه

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت بر لزوم بستری مادران باردار پرخطر در ساعت‌های اولیه مراجعه به بیمارستان‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه به منظور بهره‌مندی از خدمات درمانی مطلوب‌تر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بستری مادران باردار پرخطر در ICU در ساعات اولیه مراجعه

قاسم جان‌بابایی در جلسه بررسی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های مادر و نوزاد در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۴ آمایشی کشور در اهواز که امروز ( ۶ خردادماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در کلان منطقه ۴ آمایشی کشور یک جلسه فنی محسوب می‌شود. هدف از برگزاری این جلسه، تحلیل سلامت مادران و مرگ و میر نوزادان و استفاده از تجربیات ملی است تا با ایجاد یک ارتباط دو سویه بتوان کیفیت مراقبت‌های مادر باردار و نوزاد را ارتقا داد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان یک دانشگاه قطب، از لحاظ پیگیری‌ها و همکاری و همراهی با سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه، نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند که در نوع خود جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری جلسات مکرر، بررسی مرگ و میر مادران باردار و نوزادان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا با شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌توان خدمات با کیفیت بیشتری به این گروه از افراد جامعه ارائه داد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مادران باردار پرخطر در ساعت‌های اولیه مراجعه به بیمارستان‌ها باید در بخش مراقبت‌های ویژه مادران باردار بستری شده تا از خدمات درمانی مطلوب‌تری بهره‌مند شوند.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: بحث مشاوره تلفنی (teleconsult) نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که باید ساماندهی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار