در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مطرح شد؛

بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰

تهران (پانا) - یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با دو دستور کار بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰ و مقایسه تصادفات سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و هم اندیشی در خصوص امکان سنجی اجرای پروژه تراموا در شهرهای کشور در محل وزارت کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با دو دستور کار بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰ و مقایسه تصادفات سال ۹۹ نسبت به ۹۸ و هم اندیشی در خصوص امکان سنجی اجرای پروژه تراموا در شهرهای کشور روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ به ریاست دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد.

این نشست با حضور اعضای اصلی شورای عالی و همچنین محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رجب صلاحی، معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور و مشاورین و صاحب نظران حوزه حمل و نقل برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پلیس راهور کشور گزارشی پیرامون بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰ و مقایسه تصادفات سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را ارائه کرد که بدترین عملکرد مربوط به استان های فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان با بیشترین افزایش جان باخته و بهترین عملکرد مربوط به تهران بزرگ، آذربایجان شرقی و کرمان که بیشترین کاهش جان باخته را داشتند.

در این جلسه مقرر شد پنج استان بحرانی در سال ۱۳۹۹ بر اساس آمار جانباختگان پزشکی قانونی استان در جلسات آتی شورای عالی حضور یافته و دلایل و مشکلاتی که منتج به این نتیجه گردیده است را توضیح دهند.

همچنین در این نشست به چالش های طرح نوروزی اشاره شد که شامل گره های ترافیک مزمن در بعضی مناطق که شامل پل کلاک تا حصارک کرج (تسریع در تکمیل بزرگراه شهید همت)، عوارضی آزادراه پردیس، فقدان کنارگذر و کمربندی شهرهای دماوند و گیلاوند، مرزن آباد ( تکمیل ازادراه) و شهر رودبار، همچنین عدم تجهیز معابر به سامانه های هوشمند و بر ساماندهی موتورسیکلت سواران در قالب پروژه ملی تاکید شد.

در ادامه جلسه در خصوص امکان سنجی اجرای پروژه تراموا در شهرهای کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدیان یزدی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در این خصوص گفت: پیرو درخواست شهرهای بین پانصد تا یک میلیون نفر جمعیت مبنی بر استفاده از تراموا در کنار یا به جای BRT در شهرهای خود بررسی شد.

در ادامه پس از تبادل نظر مشاورین ریلی و صاحب نظر مقرر شد، پیش نیاز های قانونی برای ایجاد چنین سیستمی در کشور مورد بررسی قرار گیرد و در صورت ضرورت لایحه پیشنهادی تنظیم و به مجلس شورای اسلامی جهت سیر مراحل قانونی تقدیم شود.

همچنین مقرر شد ضوابط و دستورالعمل های لازم جهت مقایسه سیستم BRT با تراموا یا قطار سبک شهری و مترو در جلسات کمیته فنی ذیل شورای عالی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار