تیموری: آموزش حضوری نیازمند تامین اقلام بهداشتی و واکسن است

تهران (پانا) - سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور بیان کرد ما منتظریم که با بهتر شدن وضعیت بهداشتی کشور، آموزش را به صورت حضوری برگزار کنیم ولی برای این امر نیازمند اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و همچنین واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون معلمان برای بازگشت ایمن به کلاس ها هستیم.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تیموری: آموزش حضوری نیازمند تامین اقلام بهداشتی و واکسن است

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، میترا تیموری در نشست سه جانبه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان: دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی از خدمات ارائه شده در پلتفرم شاد در حال بهره برداری هستند.

نشست سه جانبه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با حضور میترا تیموری، سرپرست مرکز امور بین الملل ومدارس خارج از کشور و ایندریکا راتواته، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و نمایندگان وزارت کشور در تاریخ 3 خرداد 1400 برگزار گردید.

در ابتدا میترا تیموری ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد اظهار داشت: در این چند دهه بعد از انقلاب اسلامی وزارت آموزش و پرورش خدمات ارزنده و بسیاری به دانش آموزان اتباع خارجی ارائه کرده و این در حالی است که کمک های سازمان های بین المللی به ایران در این خصوص نسبت به خدمات ارائه شده بسیار ناچیز است.

وی در ادامه بیان داشت: در دوران فراگیری کووید 19 در جهان که موجب ایجاد مشکلاتی در فرایند آموزش شد، آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز در یک بازه زمانی کوتاه خود را با شرایط جدید سازگار کرد و بستر را برای آموزش از راه دور فراهم کرد که در این زمینه پلتفرم شاد راه اندازی شد و به تدریج با ارتقای این پلتفرم و افزایش قابلیت‌ها و کارایی‌های آن در اختیار دانش آموزان اتباع خارجی و ایرانی برای دریافت آموزش‌های مجازی قرار گرفت.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در این خصوص افزود: در دوران فراگیری ما برای تأمین ابزارهای هوشمند آموزش از راه دور برای دانش آموزان و خصوصاً دانش آموزان اتباع خارجی در مضیقه بودیم و انتظار داشتیم که سازمان های بین المللی در این خصوص همکاری و حمایت های بیشتری با وزارت آموزش و پرورش داشتند و حداقل ابزار هوشمند مورد نیاز تمام دانش آموزان اتباع را تأمین می کردند.

میترا تیموری با بیان اینکه تحریم های اقتصادی بر نظام آموزش در ایران نیز تأثیر بسزایی داشته افزود: ما از سازمان های بین المللی می خواهیم که در مذاکرات و نهادهای بین المللی از ایران حمایت بیشتری در جهت رفع تحریم ها نموده تا با رفع موانع مالی و اقتصادی بتوانیم زیرساخت های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری های خوب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: ما منتظریم که با بهتر شدن وضعیت بهداشتی کشور، آموزش را به صورت حضوری برگزار کنیم ولی برای این امر نیازمند اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و همچنین واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون معلمان برای بازگشت ایمن به کلاس ها هستیم.

ایندریکا راتواته، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد نیز ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران برای پناهندگان و به طور ویژه پناهندگان افغانستانی اظهار داشت: ما هم تصدیق می کنیم که سهم جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات به پناهندگان افغانستانی که سرمایه انسانی کشورشان هستند بسیار بیشتر از سازمان های بین المللی است.

وی افزود: هدف ما این است که راه حل هایی پیدا کنیم که پناهندگان به صورت داوطلبانه به کشور خودشان برگردند و لازمه این امر آموزش است که این آموزش ها را در ایران دریافت می کنند و کمیساریا نیز در این خصوص به جمهوری اسلامی ایران کمک خواهد کرد.

ایندریکا راتواته در این خصوص افزود: ما سعی می کنیم کمک خود را در ساخت مدرسه افزایش دهیم ولی تمرکز ما بر افغانستان است تا بتوانیم تعادلی بین فعالیت هایی که انجام می دهیم ایجاد کنیم، لذا ما 40 منطقه را در افغانستان که بیشترین بازگشت مهاجرین به آنجا بوده را شناسایی کرده و در حال احداث مدارس در این مناطق هستم که البته این به معنای عدم حمایت از جمهوری اسلامی ایران برای ساخت مدارس نیست.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و با ابراز خوشحالی از تلاش های صورت گرفته در شبکه آموزشی شاد گفت: ایجاد و راه اندازی پلتفرم شاد دستاورد بزرگی برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است و خیلی خرسندم از اینکه ما نیز با اهدای 20 هزار تبلت به دانش آموزان اتباع سهم بسیار کوچکی در آموزش مجازی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار