مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

خاموشی برق در حوزه‌های آزمون پایه نهم و دورازدهم، اعمال نشود

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به خاموشی نوبتی برق تاکید کرد از شرکت توزیع نیروی برق انتظار می رود تا در زمان برگزاری امتحانات حضوری، خاموشی برق را در حوزه‌های آزمون پایه نهم و دورادهم، اعمال نکند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
خاموشی برق در حوزه‌های آزمون پایه نهم و دورازدهم، اعمال نشود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به شیوه حضوری گفت: در دوره امتحانات، دانش‌آموزان و خانواده ها استرس خاص خود را دارند که در شرایط بی برقی این نگرانی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم که شرکت توزیع برق استان در ساعات برگزاری آزمون ها از قطع برق مدارس و حوزه‌های امتحانی خودداری کند.

کرمی با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف اظهار کرد: در راستای گسترش فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، آموزش و پرورش آماده اجرای طرح‌های مشترک با شرکت توزیع برق در سراسر استان به ویژه در قالب طرح غنی سازی اوقات دانش آموزان در تابستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه شبکه شاد ظرفیت بزرگی است که تقریباً در همه خانواده‌ها نفوذ پیدا کرده است، اظهار کرد: در دوره کرونا که امکان برگزاری مسابقات و کارگاه‌های آموزشی به شیوه حضوری نیست، با استفاده این شبکه گسترده دانش‌آموزی می توان محتواهای تولیدی با موضوع مدیریت مصرف در اختیار دانش‌آموزان قرار داد.

وی با اشاره به مطالبات شرکت برق استان از آموزش و پرورش تصریح کرد: در دو سال اخیر تلاش کرده‌ایم بدهی خود را کاهش دهیم و امیدواریم بتوانیم از راه‌های مختلف همچون تهاتر، این چالش بزرگ آموزش و پرورش را حل کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه صنعت برق با چالش های افزایش مصرف در سال جاری رو برو است، گفت: کاهش 60 درصدی بازندگی در سال گذشته، افزایش برداشت چاه‌های کشاورزی، استخراج غیرقانونی رمز ارزها و فعالیت گسترده دستگاه‌های سرمایشی خانگی دلایل عمده افزایش 30 درصدی مصرف برق در استان بوشهر هستند.

غلامرضا حشمتی افزود: این شرایط ما را مجبور کرده است که خاموشی های نوبتی را در استان اجرا کنیم که امیدواریم در هفته آینده با افزایش تولید، خاموشی‌ها کمتر شود.

وی در خصوص خاموشی حوزه های امتحانی گفت: به تمام ادارات زیرمجموعه دستور داده ایم که در ساعات برگزاری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم، خاموشی نوبت در محله های استقرار مدارس و حوزه‌های امتحانی اعمال نکنند.

حشمتی اضافه کرد: اگر چه با افزایش تولید تلاش می کنیم شرایط را بهبود ببخشیم اما راه حل اساسی صرفه جویی و مدیریت مصرف توسط مشترکان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در تقویت و گسترش فرهنگ مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه تعلیم و تربیت یاریگر صنعت برق در این زمینه باشد.

وی تصریح کرد: می توان با استفاده از شبکه شاد، جشنواره‌ها و مسابقات با محتوای مدیریت مصرف اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار