صالحی: غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت در تماسی تلفنی، تصمیم ایران به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص حفظ داده‌های دوربین‌های مستقر آژانس تا یک ماه آینده ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
صالحی: غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر صالحی گفت: با اشاره به اتمام مهلت سه ماهه ضبط دوربین‌های مستقر آژانس و تماس تلفنی صبح امروز با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: مذاکرات ۴+۱ که در وین در جریان است تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این قرار شد که تا یک ماه دیگر برنامه‌ها ضبط شود و این مصوبه، حوالی ظهر در تماسی تلفنی به جناب آقای گروسی ابلاغ شد.

وی گفت: ما هیچ بیانیه مشترکی این بار نداریم و این تصمیم نظام را ابلاغ کردیم و امیدواریم در این فرصت داده شده مذاکرات به نتیجه مورد نظر برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص ادامه غنی سازی ۶۰ درصد افزود: غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد و میزان انباشت ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ما بالای ۹۰ کیلوگرم است که بر اساس قانون مصوب مجلس باید در یکسال به ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسید و الان بعد از حدود ۴ ماه به ۹۰ کیلو گرم رسیده است.
صالحی گفت: میزان اورانیوم ۶۰ درصد ما بالای ۲.۵ کیلوگرم رسیده است و اورانیوم ۵ درصد ما هم بالای ۵ تُن است و فعالیت‌های هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار