انجمن جهانی فولاد اعلام كرد:

اشتغال مستقیم بیش از 2 میلیون نفر در صنعت فولادسازی جهان

خبرگزاری پانا: انجمن جهانی فولاد اعلام كرد كه بیش از 2 میلیون نفر در سراسر جهان به صورت مستقیم در صنعت فولادسازی كار می‌كنند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، انجمن جهانی فولاد(WSA) اعلام كرده است كه بیش از 2 میلیون نفر نیز در بخش‌های پیمانكاری صنعت فولاد و 4 میلیون نفر نیز در صنایع وابسته به فولادسازی كار می‌كنند.
جایگاه فولاد به عنوان محصول كلیدی در صنایع مختلف مانند خودروسازی، ساختمان، حمل و نقل، برق و تجهیزات تثبیت شده است و در واقع صنعت فولادسازی منبع اشتغال بیش از 50 میلیون نفر در صنایع وابسته به فولادسازی است. صنعت فولادسازی تامین‌كننده اصلی 25 صنعت مختلف محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش تولید جهانی فولاد از 851 میلیون تن در سال 2001 به یك میلیارد و 548 میلیون تن در سال 2012 رسید و این در حالی است كه در سال 1900 تولید جهانی فولاد فقط 28.3 میلیون تن بود.
سرانه مصرف فولاد در جهان نیز از 150 كیلوگرم در سال 2001 به 215 كیلوگرم در سال 2011 رسید.
انجمن جهانی فولاد همچنین اعلام كرده است كه هند، برزیل، كره‌جنوبی و تركیه در 40 سال گذشته توانستند به فهرست 10 تولیدكننده عمده فولاد خام جهان اضافه شوند.
هچنین در پایان به این اشاره شده است كه مقدار انرژی صرف شده برای تولید هر تن فولاد طی 30 سال اخیر تا 50 درصد كاهش یافته است و 97 درصد از محصولات تولید شده با فولاد قابلیت استفاده دوباره و بازیافت را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار