۷ طرح بزرگ صنعت آب افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - هفت پروژه صنعت آب در استان‌های هرمزگان، فارس و کردستان با اعتبار ۷۸۱ میلیارد تومان فردا (سه‌شنبه) در هفته هفتم پویش هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۷ طرح بزرگ صنعت آب افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا، سومین مرحله پویش هر هفته الف ب-ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

این مرحله از ابتدای امسال تاکنون هر هفته شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در صنعت آب و برق بوده و این هفته و فردا وارد هفتمین هفته خود می‌شود.

در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر رسید که آخرین پروژه‌ها در ۲۰ اسفند همان سال افتتاح شد.

سال ۹۹ نیز این پویش با ابعاد بزرگتری شروع و در ابتدای سال اعلام شد ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اما با استقبالی که به وجود آمد و ظرفیتی که تا پایان سال وجود داشت، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید.

از جمله این طرح‌ها ۱۴ سد بزرگ مخزنی، ۱۴ نیروگاه، ۳۰ نیروگاه مقیاس‌کوچک، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر، ۹ تصفیه‌خانه آب، ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی پایدار به یک‌هزار و ۶۵۰ روستای کشور قابل اشاره است.

اکنون و براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، از هفت پروژه آبی آماده افتتاح، سه پروژه در استان هرمزگان، سه پروژه در استان فارس و یک پروژه هم سهم استان کردستان است.
در استان هرمزگان طرح ملی انتقال آب از سد سهران به گوهران و ۱۳ روستای مسیر، طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب تیاب و شبکه جمع آوری و آب شیرین‌کن مهدی آباد با اعتبار ۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
در استان فارس نیز سه پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دشتک _مرودشت، تصفیه‌خانه فاضلاب شهیدآباد _خرمبید و تصفیه‌خانه فاضلاب کالنو _اقلید با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
سامانه انتقال آب از سد آزاد و اتمام تونل ۱۱ کیلومتری آبرسانی به سد قوچم در استان کردستان نیز با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان و با دستور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار