صالح خبر داد

بازگرداندن ۹۵ درصد شهریه غیردولتی‌ها تا مهر در صورت انصراف خانواده‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش خبر داد در صورت انصراف خانواده‌ها از پیش ثبت نام تا ثبت نام قطعی، مبلغ کل شهریه و تا زمان بازگشایی مدارس، ۹۵ درصد شهریه به خانواده‌ها بازگردانده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگرداندن ۹۵ درصد شهریه غیردولتی‌ها تا مهر در صورت انصراف خانواده‌ها

به گزارش صدا و سیما، سعید صالح تاکید کرد: شرایط حضوری و یا مجازی بودن کلاس‌های درس برای سال تحصیلی آینده هنوز مشخص نیست، اما در صورت انصراف خانواده‌ها از پیش ثبت نام تا ثبت نام قطعی، مبلغ کل شهریه و تا زمان بازگشایی مدارس، ۹۵ درصد شهریه به خانواده‌ها بازگردانده خواهد شد.

وی افزود: از زمان شروع سال تحصیلی تا قبل از امتحانات نوبت اول نیز در صورت انصراف اولیا ۵۰ درصد شهریه بازگردانده خواهد شد، ولی پس از برگزاری امتحانات نوبت اول شهریه‌ای به خانواده‌ها عودت نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که هنوز شهریه مصوبه مدارس غیر دولتی اعلام نشده است گفت: مدارس در صورت پیش ثبت نام فقط می‌توانند شهریه را براساس شهریه سال جاری دریافت کنند و دریافت هر گونه شهریه اضافی تخلف محسوب می‌شود. شهریه ثابت مدارس غیر دولتی در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری و یا مجازی، یکسان است و تفاوتی نخواهد داشت.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فوق برنامه‌های مدارس غیردولتی در صورت مجازی شدن کلاس‌ها برگزار نمی‌شود و اگر شهریه‌ای بابت آن گرفته شده است باید به خانواده‌ها برگردانند.

صالح ادامه داد: نحوه پرداخت شهریه ثابت مدارس غیر دولتی طبق توافق خانواده‌ها با مدرسه خواهد بود، ولی میزان شهریه فوق برنامه مدارس غیر دولتی باید با توافق انجمن اولیا و مربیان مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه انجام شود.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش با اشاره به این که دریافت شهریه اضافی از طرف برخی مدارس هیچ دلیلی برای بالا بودن کیفیت در آن مدرسه نیست گفت: بیشتر تخلف مدارس غیر دولتی در زمانی که تقاضای ثبت نام خانواده‌ها بالا می‌رود، انجام می‌شود بنابراین از خانواده‌ها می‌خواهیم از ثبت نام فرزندان خود در مدارس متخلف خودداری و تخلفات این مدارس را به سامانه ۴۳۱۷ گزارش کنند.

وی افزود: خانواده‌ها فریب وعده‌های برخی مدارس غیر دولتی از قبیل تضمین در قبولی کنکور و یا اعزام به مسابقات جهانی و دریافت نشان بین المللی را نخورند و براساس شهریه مصوب اعلامی ثبت نام کنند.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۳ شکایت از مدارس غیردولتی داشتیم که شامل گرفتن شهریه اضافی، کلاس‌های فوق برنامه و حقوق معلمان بوده است که ۹۸۰ شکایت مختومه شد و هزار و ۶۰۰ شکایت در فرایند پیگیری و صدور حکم است.

وی افزود: بر اساس احکام صادر شده ۱۵ مدرسه غیر دولتی و ۴ آموزشگاه زبان و کنکور لغو مجوز شده اند و ۱۹ مدرسه و آموزشگاه متخلف نیز به مدت یک تا سه سال تعطیل شده است. همچنین ۴ مدیر مدرسه از سمت خود عزل و ۶۷ مدیر توبیخ شده و یا تذکر کتبی گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار