نماینده تام الاختیار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

تلقی شخصی افراد نباید در تدوین برنامه ها لحاظ شود

کرمان(پانا) - نماینده تام الاختیار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه تدوین برنامه آموزش و پرورش استان کرمان مستند به برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین، که با حضور رابطان هر حوزه برگزار شد، تاکید کرد تلقی شخصی افراد نباید در تدوین برنامه ها لحاظ شود.

کد مطلب: ۱۱۸۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تلقی شخصی افراد نباید در تدوین برنامه ها لحاظ شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حسین براهویی گفت: تدوین برنامه، مهمترین و موثرترین کارهاست که با دقت و حوصله باید انجام شود، چرا که برنامه ریزی پایه همه فعالیت ها است.

وی افزود: از مسیر یک برنامه، موارد بسیاری از جمله سیاست ها، رویکردها، اهداف و سازوکارهای اجرایی مشخص می شود، اگر بخواهیم درجه بندی کنیم یکی از مهمترین کارهایی که آموزش و پرورش باید برای آن وقت صرف کند و از نیروهای کارآمد استفاده کند، کار تدوین برنامه است که اتکای آن برنامه چشم انداز افق 1404، سیاست های ابلاغی رهبری، رئیس جمهور و وزیر، سند تحول بنیادین، بیانه گام دوم و برنامه درسی ملی است که مجموعه ای برای راهبری آموزش و پرورش و تعریف نقشه کار می شود.

نماینده تام الاختیار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: هیچ کاری به اهمیت و منزلت برنامه ریزی نمی رسد، برنامه ریزی الگویی است که همه فعالیت ها باید در دل آن پیش رود.

براهویی با بیان این که جدی گرفتن برنامه، یعنی جدی گرفتن سرنوشت آموزش و پرورش در همه زمینه ها، عنوان کرد: مشخصات انجام کار را اگر بدانیم و با مشخصه ها آشنا باشیم در برنامه ریزی می توانیم موفق تر عمل کنیم، نباید اجازه دهیم روزمرگی بر ما غلبه کند، احساس ارزشمندی کار اینجاست که اصول، اهداف و سیاست ها کاملا باید مطالعه شود، نباید به سمت شکل گرایی برویم.

وی افزود: ضرورت دارد درک صحیحی از برنامه وجود داشته باشد، باید با مبانی برنامه ریزی آشنا شویم، آشنایی با واژگان و زبان تخصصی برنامه سبب می شود تا با همان نگاه و رویکردی که برنامه ریزان دارند عمل کنیم.

نماینده تام الاختیار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تلقی شخصی در برنامه ریزی نباید لحاظ نشود، نباید نظرات خود را به برنامه تحمیل کنیم بلکه باید در جریان آن قرار گیریم، گمراه معنا و برداشت شخصی خودمان نباید شویم.

براهویی با اشاره به این که سیاست ها و خط مشی ها بسیار مهم است که توازن یکی از مشخصه های آن هاست، تاکید کرد: همه جوانب سند باید دیده شود، لازم است سهم متعادلی به فعالیت ها بدهیم.

وی گفت: بیانیه گام دوم یک بنیان نظری است، در اصل 110 قانون اساسی به صراحت آمده که تعیین سیاست های نظام بر عهده رهبری است که ماموریت دارند سیاست های کلی را تدوین کنند، بدون مطالعه بیانیه نمی توان به سراغ تدوین برنامهآموزش و پرورش رفت، معلم باید در سیاست های ابلاغی به خوبی دیده شود، استفاده بهینه از منابع بسیار مهم است باید بررسی شود آیا منابع انسانی سرجای خود هستند، رویکردها و جهت گیری های فرهنگی، کاهش تمرکز، بالابردن نقش خانواده، رویکرد فطرت گرایی، اخلاق مداری، بسته تحولی و اولویت های ابلاغی و... باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار