مراسم ملی افتتاحیه هیئت های اندیشه ورز دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

رونمایی از سامانه هیأت‌های اندیشه‌ورز دانش‌آموزی

یاسوج (پانا) - مراسم ملی افتتاحیه هیات‌های اندیشه ورز دانش آموزی همزمان با سراسر کشور امروز با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان، معاون پرورشی و فرهنگی، مدیر سازمان دانش آموزی و نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی، در سالن جلسات اداره کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه هیأت‌های اندیشه‌ورز دانش‌آموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش در این مراسم که به صورت وبیناری برگزار شد اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان سازمانی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان قلب آموزش و پرورش نام برده‌اند، بنا است کارکردهایی از جمله برنامه‌ریزی درسی، برنامه‌ریزی آموزشی، تولید بسته‌های تربیت و یادگیری، پژوهش‌های کاربردی و بنیادین، توانمندسازی معلمان و مربیان برای اجرای مطلوب برنامه‌های درسی و امثال آن را دنبال کند. این سازمان اگر بخواهد با افتخار بماند و به مأموریت خود ادامه دهد، باید تکلیف خود را با این کارکردهای ذاتی معین کند.

حسن ملکی تأکید کرد: اگر این سازمان در نگاه و در عمل به کارکردهایش کوتاهی کند، به تاریخ باید جوابگو باشد و در مقابل خداوند مسئول است.ما در این سازمان مصمم هستیم که در جهت تحول اصیل و بنیادین برنامه‌های درسی گام‌های مؤثری را برداریم و خوشبختانه قدم‌هایی هم در حد وسع و توان‌مان برداشته‌ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: سازمان پژوهش، مسئله تحول در برنامه‌های درسی بر پایه اسناد تحولی را راهبرد اصلی خودش انتخاب کرده و در همین ایام همین مدار را دنبال می‌کنیم. می‌خواهم به شما مژده بدهم که بسته‌های تربیت و یادگیری در آینده جایگزین کتاب‌های درسی صرف خواهند شد.

ملکی درباره چگونگی ارتباط دانش‌آموزان با سازمان پژوهش نیز اظهار داشت: هیأت‌های اندیشه‌ورز همان مکانیزم و نحوه ارتباط دانش‌آموزان با ما است و من در همین جا از مدیران کل استان‌ها و از خود دانش‌آموزان می‌خواهم که هیأت‌های اندیشه‌ورز را تشکیل بدهند و پیشنهاد می‌کنم که هر 6 ماه یک گردهمایی دانش‌آموزی سراسری داشته باشیم.

رونمایی از سامانه هیأت‌های اندیشه‌ورز دانش‌آموزی

در بخش دیگری از نشست، رضا ممشلو، دبیر جلسه و مشاور جوان رئیس سازمان درباره افتتاح سامانه "هادی" به نشانه hadi.oerp.ir بیان کرد: سامانه هیأت‌های اندیشه‌ورز دانش‌آموزی که به نام مبارک "هادی" نام‌گذاری شده، سامانه‌ای برای برگزاری جلسات هیأت‌های اندیشه‌ورز و سامانه‌ای برای انجام امورات و کارهای هیأت‌های اندیشه‌ورز است. در درون این سامانه یک نظام پیشنهادهای دانش‌آموزی و کارتابل دانش‌اموزی برای دانش‌آموزان تعبیه شده است. ما با افتخار می‌گوییم که اعضای هیأت‌های دانش‌آموزی در سراسر کشور عضو افتخاری سازمان پژوهش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار