جزئیات جدید بررسی صلاحیت‌ها از زبان سخنگوی شورای نگهبان

شورای نگهبان با تعدادی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری جلسه حضوری داشته است / هیچ‌یک از گمانه‌زنی‌ها درباره احراز صلاحیت‌ها معتبر نیست

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان خبر داد سه‌شنبه هفته جاری جلسه نهایی تایید صلاحیت‌ها را برگزار و بعد از آن، نتایج را به وزارت کشور اعلام می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۱۸۷۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جدید بررسی صلاحیت‌ها از زبان سخنگوی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی گفت: کار ما همچنان ادامه دارد و لازم است که گزارش‌های کارشناسی بیشتری را ملاحظه کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها فردا و پس فردا هم ادامه دارد و سه شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود، گفت: جلسه نهایی برگزار شود، نتایج را به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی با بیان اینکه الان و در زمان دو روز مانده به پایان مهلت، بنده هم حتی نمی‌دانم نتیجه بررسی‌ها چه خواهد بود، ادامه داد: برخی از داوطلبان مراجعه کرده و برخی دیگر هم مطالب جدیدی ارائه کرده‌اند. اگر نکته‌ای ببینیم که اگر نیاز به حضور داوطلبان باشد از آنها دعوت می‌کنیم تا با اعضای شورای نگهبان صحبت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره گمانه‌زنی‌هایی که راجع به احراز صلاحیت‌ها انجام می‌شود، گفت: هیچ‌یک از این گمانه‌زنی‌ها معتبر نیست، چنانچه که قبلاً گفتم، الان که دو روز تا پایان موعد قانونی اعلام نتایج باقی مانده، خود ما هنوز از نتیجه نهایی که چه خواهد شد، اطلاع نداریم؛ بنابراین با توجه به اینکه هیچ‌کدام از این گمانه‌زنی‌ها صحت ندارند، خواهش ما از دوستان و دلسوزان این است که به این شایعات و گمانه‌زنی‌ها توجه نکنند.

کدخدایی در پاسخ به این سئوال که آیا در مدت بررسی صلاحیت‌ها با داوطلبی که فرایند بررسی صلاحیت او در جریان است، گفتگویی داشته‌اید، گفت: بله، برخی از داوطلبان مراجعه و برخی نیز به صورت مکتوب مطالبی را ارسال کرده‌اند و طبیعتاً ما هم باید طبق قانون اگر نکته‌ای که دارای ابهام است و لازم دانسته می‌شود خود داوطلب برای ارائه توضیحات حضور پیدا کند، از او دعوت می‌کنیم تا مطالب و توضیحات خود را ارائه کند.

وی افزود: در طول هفته گذشته تعدادی از داوطلبان با آقایان اعضاء ملاقات‌هایی را داشتند و برخی نیز به صورت مکتوب مطالبی را ارسال کردند که در جلسات شورای نگهبان مطرح و بررسی شده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ارائه برنامه‌های داوطلبان در این دوره از انتخابات گفت: خوشبختانه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبان عموماَ برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند و به نظرم برنامه‌ها در احراز صلاحیت مؤثر بوده و اعضای شورای نگهبان بر اساس آن برنامه‌ها هم اعلام‌نظر کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار