بهمن عشایری:

آغاز اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم اتباع خارجی کشورهای افغانستان و عراق

قزوین(پانا)-مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین، از آغاز اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم اتباع کشورهای افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم اتباع خارجی کشورهای افغانستان و عراق

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از آغاز اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم اتباع کشورهای افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان خبر داد.

آغاز اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم اتباع خارجی کشورهای افغانستان و عراق مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از آغاز اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم اتباع کشورهای افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان خبر داد.

بهمن عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به حضور بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان گفت: طرح آمایش مرحله ۱۶ اتباع خارجی و تمدید مدارک اقامتی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت معتبر، از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت ۴ ماه ادامه دارد. بنابراین کلیه اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش ۱۵ و اتباع عراقی دارای کارت هویت ۱۴ بایستی به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان مراجعه کنند.

عشایری در رابطه با اهداف اجرای طرح آمایش اتباع کشورهای مورد نظر افزود: آمایش اتباع خارجی در واقع به روزرسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیت آنان در پهنه سرزمین ایران است که به هماهنگی و برنامه‌ریزی در عرصه های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه های مختلف نیاز دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در استان قزوین در مجموع ۶ دفتر خدمات اقامت و اشتغال وظیفه اجرای طرح آمایش ۱۶ را به عهده دارند اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی از احتمال ابتلای مراجعان، طرح فقط با حضور سرپرست خانوار و از طریق اطلاع رسانی توسط دفاتر و بر اساس نوبت دهی صورت می پذیرد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: اتباع خارجی در زمان مراجعه به دفاتر کفالت علاوه بر مدرک اقامتی قبلی خود بایستی هزینه‌های مربوط به تمدید کارت آمایش و پروانه اشتغال خود را بر اساس مصوبات قانونی مراجع ذیربط پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح آمایش، مجوز اشتغال به کار نیز در دفاتر صورت می پذیرد و افرادی که مشمول دریافت مدارک موقت اشتغال باشند، می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
عشایری همچنین در رابطه با آمار حضور اتباع خارجی در قزوین گفت: در استان قزوین دو بخش مرکزی و کوهین از توابع شهرستان قزوین برای حضور ، اقامت و اشتغال اتباع خارجی موصوف مجاز هستند که در مجموع از ۵۸ هزار اتباع خارجی در استان، ۱۶ هزار نفر از آنان پناهنده دارای کارت آمایش و ۱۰ هزار نفر دارای گذرنامه و مابقی غیر مجاز می باشند. ضمن اینکه بیش از ۵ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲ هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار