وزیر کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

۳ شهر موفق در حل مشکلات مناطق‌ حاشیه‌نشین

تهران (پانا) - وزیر کشور با تشریح آخرین اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر مجاز، سه شهر موفق در حل مشکلات این مناطق را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۳ شهر موفق در حل مشکلات مناطق‌ حاشیه‌نشین

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست امروز شورای اجتماعی کشور که با موضوع محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیرمجاز برگزار شد، اظهار کرد: جلسه امروز شورای اجتماعی با موضوع محلات حاشیه‌ای یا سکونتگاه‌های غیر رسمی بود. رسیدگی به محلات حاشیه‌نشین به عنوان اولویت پس از تاکید مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت. از همان ابتدا با همکاری دستگاه‌ها طرحی مبتنی بر رفع مشکلات محله‌های حاشیه‌نشین در دو بُعد تهیه و برنامه ریزی شد و دستگاه‌های متولی مشخص شدند.

وزیر کشور ادامه داد: اقدامات در راستای طرح مذکور انجام شد و تاکنون بیش از ۴۴۰ محله از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب ستاد بر عهده گرفته شد. بیش از ۲۰۰ محله از سوی وزارت کشوردر قالب دفاتر تسهیلگری بر عهده گرفته شد. گزارشی که امروز داده شد نشان می‌دهد که روند کار مناسب است اما با فاصله عقب افتادگی که وجود دارد و به دلیل عدم توزیع امکانات است هنوز از هدفمان فاصله داریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد دستگاه‌های اجرایی در اول سال منابع خود را با اولویت مناطق حاشیه‌ای، تقسیم بندی کنند تا بتوانیم در سال ۱۴۰۰ با نگاه جامع و با اولویت امنیتی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی برنامه‌ها را داشته باشیم. طبق گزارش امروز سه شهر مشهد، سنندج و خمینی شهر در اجرای طرح رسیدگی به محله‌های حاشیه‌ای موفق بودند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری آثار اجتماعی کرونا نیز در جلسه امروز بررسی شد‌. معتقدیم در ایام بیماری کرونا و پساکرونا، حتما با مسایل اجتماعی مواجه خواهیم بود و با برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد، باید از مشکلات عبور کرد.

وی درباره ساماندهی معتادان متجاهر نیز گفت: در جلسه درباره معتادان متجاهر هم مواردی مطرح و تاکید شد که دستگاه‌ها نسبت به جمع‌آوری و درمان معتادان توجه لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار