آموزش هنرجویان باآمدن دوربین های شبکه آموزش صدا و سیما به کارگاه های آموزشی در هنرستانها محقق شد

تهران(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، شیوع کووید ۱۹ و نبود یادگیری اجتماعی در مدرسه شاخه فنی و حرفه ای و کارو دانش را از عوامل پیچیده شدن سیستم آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش هنرجویان باآمدن دوربین های شبکه آموزش صدا و سیما  به کارگاه های آموزشی در هنرستانها محقق شد

اختتامیه برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای در شبکه آموزش در هنرستان حافظ منطقه ۴ آموزش و پرورش برگزار شد.

این مراسم با حضور مصطفی آذرکیش؛ مدیرکل دفتر آموزشهای فنی و حرفه ای و کار و دانش، پانته آ دری؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، منوچهر پرنو رئیس اداره فنی وحرفه ای و کارودانش شهر تهران و سارا عزت پور؛ کارشناس مسول فنی و حرفه ای و کاردانش شهر تهران، شهاب روزبهانی؛ معاون متوسطه منطقه ۴ و معلمان نمونه حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم، پانته آ دری؛ معاون آموزش متوسطه در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه شیوع کرونا و نبود یادگیری اجتماعی در مدرسه شاخه فنی و حرفه ای و کارو دانش و پیچیده تر شدن سیستم آموزشی را بدترین وضعیت آموزشی نام برد و گفت: با شروع کرونا که مدارس به حالت تعطیلی در آمده ما نگران آموزش برای دروس در بخش صنعت و خدمات و کشاورزی بودیم که اصلی ترین رسالت هنرجو آموزش در کارگاهها و دست ورزی بود و با بسته آموزش غیرحضوری مانند دروس عمومی محقق نمی شد، ولی با همکاری صدا وسیما و آموزش و پرورش، آموزش هنرجویان در فضای کارگاه های هنرستان ها محقق شد.

وی باتوجه به اینکه سبد درسی دانش آموزان کارو دانش و فنی حرفه ای علاوه بر دروس عمومی و یکسری دروس غیر فنی و شایستگی پایه ای استوار است گفت: یکسری دروس عملی و کارگاهی در شاخه فنی و حرفه ای که به نام شایستگی فنی است و در شاخه کارودانش هم استانداردهای مهارت است که در برنامه های آموزشی به صورت تئوری مربی به صدا و سیما برای ضبط برنامه ها مراجع می کرد اما در دروس عملی دوربینهای صدا و سیما به صورت زنده به کارگاه ها آورده شدند تا مهرجویی موقعیت های فضای کار را به صورت مجازی لمس کند و نتایج خوب و درخشانی حاصل شد.

دری با اشاره به رشته های فنی وحرفه ای و کارودانش علاوه بر دروس تئوری گفت: دروس تخصصی دانش آموزان در زمینه های عملی و کارگاهی که اصلی ترین رسالت یک هنرآموز است، صداو سیما این رسانه ملی از همان روز اول با شروع آموزش مدرسه ایران یک ظرفیت برای ذی نفعان و مخاطبان خود قرار داد و عدالت اجتماعی برقرار شد.

در ادامه این مراسم شهاب روزبهانی؛ معاون متوسطه منطقه ۴ گفت: هنرستانها می توانند عاملی برای کارآفرینی و آموزش هنرجویان باشند و افراد زودتر برای بازار کار آماده شوند.

در پایان هزاویان؛ مربی چهره سازی گفت: با توجه به شرایط کنونی آموزش در فضای مجازی بدون هنرجویان در کارگاه برگزار می شود و فیلم های آموزشی به مدت بیست دقیقه آماده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار