ظریف از تمهیدات ایرلند در بازگشایی سفارت و اعزام سفیر استقبال کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه روابط ایران و ایرلند را با اهمیت خواند و از تمهیدات ایرلند در زمینه بازگشایی سفارت این کشور در تهران و اعزام سفیر استقبال کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ظریف از تمهیدات ایرلند در بازگشایی سفارت و اعزام سفیر استقبال کرد

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف که در سومین ایستگاه از تور اروپایی خود به ایرلند سفر کرده است با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند دیدار و در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ، گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار روابط دو کشور را با اهمیت خواند و از تمهیدات ایرلند در زمینه بازگشایی سفارت این کشور در تهران و اعزام سفیر استقبال کرد.

وی همچنین علاقه مندی کشورمان در خصوص تداوم رایزنی های سیاسی و اقتصادی بخصوص در زمینه‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و علوم و فناوری بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این دیدار علاقه مندی کشورش برای ارتقا همکاری‌های فیمابین همچنین بهره گیری از ظرفیت عضویت غیر دائم شورای امنیت و تسهیل گر قطعنامه ۲۲۳۱ برای همکاری‌ها را اعلام کرد.

آخرین تحولات مربوط به گفت وگوهای وین، تحولات اخیر در فلسطین و تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه‌پرسی در فلسطین اشغالی و با حضور همه فلسطینی‌ها از هر دین و آیین، تحولات در یمن، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه و قره‌باغ و هچنین موضوعات مربوط به روند مقابله و درمان کرونا و نیز واکسن از دیگر موضوعات مورد گفت وگو و تبادل نظر دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

سفر اروپایی ظریف هفته گذشته با سفر به مادرید پایتخت اسپانیا آغاز شد. وی پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات اسپانیا راهی رم شد و در این کشور با مقامات ایتالیا و واتیکان دیدار و تبادل نظر کرد.

ظریف پیش از آغاز سفر اروپایی خود به سوریه سفر کرد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو داشت.

سایمون کاوونی اسفندماه گذشته به تهران سفر کرد علاوه بر دیدار با ظریف با رییس جمهوری و تعدادی از مقامات کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار