مشارکت در انتخابات تکلیف شرعی، قانونی و حق ملی مردم است

بیرجند(پانا) ـ رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات تکلیف شرعی، قانونی و حق ملی مردم است، عنوان کرد این در حالی است که در برخی از کشورها مردم این حق مشارکت در تعیین سرنوشت خود را ندارند.

کد مطلب: ۱۱۸۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت در انتخابات تکلیف شرعی، قانونی و حق ملی مردم است

حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز (۲۹ اردیبهشت) در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم و با اهمیت است و مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی مشارکت در انتخابات عزت و امنیت آفرین در کشور است، گفت: رسانه ها و صدا و سیما برای تشویق مردم برای مشارکت مردم در انتخابات برنامه ریزی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات تکلیف شرعی و قانونی و حق ملی مردم است، ادامه داد: این در حالی است که در برخی از کشورها مردم این حق مشارکت در تعیین سرنوشت خود را ندارند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ مدیری نباید برای حمایت از کاندیدای خاص از امکانات دولتی استفاده کند، افزود: رعایت اصل مسائل اخلاقی و فرهنگی در انتخابات نیز باید مورد توجه همگان باشد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات گذشته در برگزاری انتخابات، ادامه داد: باید تهدیدات فضای مجازی در حوزه انتخابات شناسایی و پیگیری شود تا موجب ناامیدی مردم نشود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر شناسایی و برخورد شدید قضایی با عوامل ضدانقلاب در استان، گفت: البته باید کسانی که سوء نیتی ندارند توجیه و جلوی خطای آنان گرفته شود.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات نباید هیچ تصمیمی در سطح استان و کشور گرفته شود که موجب نارضایتی مردم شود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری انتخابات و حفظ سلامتی مردم اهمیت دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدیدی برای انتخابات دانست و گفت: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا این فرصت که می‌تواند برای ایجاد شور انتخاباتی و روشنگری استفاده شود، به تهدیدی برای این اتفاق مهم تبدیل نشود.

حجت الاسلام حمیدی بر رصد بیشتر فضای مجازی و شناسایی تخلفات و جرائم انتخاباتی احتمالی تاکید کرد و گفت: توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم باید مورد توجه مسئولان در انتخابات پیش رو قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار