کاهش ۳۵ درصدی بارندگی در استان اصفهان

خسارت ۱۲۰ میلیاردی طوفان و سیلاب در اصفهان

اصفهان( پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد به صورت میانگین ۳۵ درصد کاهش بلندمدت بارش در استان اصفهان رخ داده که این کاهش در مناطق شرقی اصفهان به مقدار ۵۰ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
خسارت ۱۲۰ میلیاردی طوفان و سیلاب در اصفهان

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش با بیان این‌که بارش‌های اردیبهشت ماه نوار شرقی و شمالی استان را در بر گرفت، اظهار کرد: این بارش‌ها در شهرستان‌های نایین، نطنز، خور و بیابانک و آران و بیدگل بود، در جبهه ناپایدار چند روز گذشته که در نواحی مرکزی و جنوبی فعال بود منجر به وزش باد، طوفان و تندباد لحظه‌ای و بارش بین 10 تا 15 میلی‌متری باران در این مناطق شد.

وی میانگین بارش در استان از ابتدای سال زراعی را 125 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: به صورت میانگین 35 درصد کاهش بلندمدت بارش در استان را شاهد هستیم که این کاهش در مناطق شرقی اصفهان به مقدار 50 درصد رسیده است و همه مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه 80 درصد از مساحت استان اصفهان با خشکسالی مواجه است، افزود: در پاییز و زمستان و فروردین بارشی نداشتیم و به علت این‌که تغدیه رطوبتی به منابع جوی می‌شد انرژی را به صورت باد تخلیه می‌کرد و وزش باد خساراتی را وارد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار