تلاش 6 ایستگاه آتش‌نشانی در اطفای حریق گسترده انبار غیرمجاز در شیراز

شیراز (پانا) - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از حریق گسترده در انبار تجهیزات اداری واقع در چهارراه خیرات شیراز در صبحگاه امروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش 6 ایستگاه آتش‌نشانی در اطفای حریق گسترده انبار غیرمجاز در شیراز

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز 29 اردیبهشت ماه ساعت 5:42 دقیقه، با تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر از حریق گسترده ای در انبار تجهیزات اداری واقع در چهارراه خیرات داده شد.

محمد هادی قانع اظهار کرد: بیش از 25 آتش نشان از شش ایستگاه در قالب تیم های عملیاتی متشکل از 8 خودروی اطفاء حریق، امداد و نجات و تانکرهای آبرسان ظرف مدت 2 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و سریعا عملیات اطفاء را آغاز کردند.

او ادامه داد: محل حادثه یک منزل مسکونی قدیمی با زیر بنای 300 متر مربع و با سقفی شیروانی و پوشیده از تیرهای چوبی بود که در منطقه‌ای مسکونی به صورت کاملا غیر مجاز به انبار نگهداری مبلمان اداری تغییر کاربری داده شده بود.

در زمان حضور نیروها در محل حادثه، مشاهده شد که به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال و همچنین سرایت شعله‌های آتش به سقف چوبی این بنا ساختمان کاملا شعله‌ور شده است. خوشبختانه کسی در داخل ساختمان نبود اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که عملیات نفوذ و خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

او با اشاره به عدم دسترسی آتش نشان به کانون حریق عنوان کرد: آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی خوب موفق شدند با تخریب بخشی از سقف و دیواره ساختمان به صورت آبرسانی سری از دو شیر هیدرانت واقع در محل حادثه آتش را به کنترل خود دربیاورند و از گسترش بیشتر جلوگیری کنند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: اطفاء این حریق سنگین که تمام انبار را فراگرفته بود مدت 3 ساعت به طول انجامید و خسارت زیادی را در برداشت.

او گفت: با وجود هشدارهای فراوان متاسفانه همچنان مشاهده می‌شود برخی افراد بدون در نظر گرفتن ایمنی جان شهروندان اقدام به تغییر کاربری برخی منازل کرده و از آنها به عنوان انبار استفاده می‌کنند و مکرر مشاهده شده که در همین اماکن بدلیل عدم رعایت نکات انبارداری و نگهداری وسایل، حوادث گوناگونی رخ داده و خسارات جانی و مالی بیشماری را در بر داشته است.

او از مردم خواست تا در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را سریعا از طریق تماس با تلفن125 به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهید.

اطلاع رسانی آنی سهم بسزائی در کاهش خسارات حوادث در بردارد. عملیات لکه گیری آتش نشانان همچنان در این محل ادامه دارد و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار