مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۱۱ هزار و ۷۶۴ دانش آموز رای اولی استان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند

قزوین (پانا)- مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین، دانش‌آموزان رای اولی قزوین در نخستین تجربه خود در تعیین سرنوشت ملی و انتخاب نمایندگان برگزیده و اصلح، در این دوره از انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۱ هزار و ۷۶۴ دانش آموز رای اولی استان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار کرد: رای اولی ها برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می شوند و در این دوره از انتخابات شاهد حضور دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در پای صندوق های رای استان هستیم.

وی افزود: بدون تردید، برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی در روستا، بخش‏، شهر و شهرستان، وجود شوراها بسیار ضروری و تسهیل کننده امور است. از سویی دیگر نظر به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اهمیت تشویق مردم به مشارکت حداکثری، یقینا حضور رای اولی ها در این انتخابات، صحنه های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرانرژی را به نمایش خواهد گذاشت و به شکلی یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت سیاسی را محقق می سازد.

اصغری خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه رای اولی ها در انتخابات به طور قطع برای این قشر تجربه ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره ای به یادماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت. هنگامی که به نوجوانان و کسانی که در آستانه جوانی هستند، فرصت انتخاب می دهیم، در واقع به آنها شخصیت داده ایم. علاوه بر آن، یک نوع تمرین عملی و فرصتی است تا این نسل فعال و باانگیزه، در فعالیت های سیاسی اجتماعی حضور بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان رای اولی قزوین در نخستین تجربه خود در تعیین سرنوشت ملی و انتخاب نمایندگان برگزیده و اصلح، در کنار مادران، پدران، برادران و خواهران خویش حضور پیدا می کنند و با این حضور پرشور و آگاهانه برگ زرین دیگری را در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رقم می زنند.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور مشارکت حداکثری و آگاهانه دانش آموزان در انتخابات همایش فصل حضور (رای اولی ها) در بستر شبکه شاد برگزار و در قالب این همایش دانش‌آموزان در واقع سن تکلیف سیاسی خود را جشن می گیرند.

اصغری ادامه داد: حضور افراد صاحب نظر و کارشناس در زمینه انتخابات، استفاده فرصت های موجود فضای مجازی و توجیه و تشویق دانش آموزان رای اولی از اهداف این همایش است.

گفتنی است؛ انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار