در چهارمین کنگره معلمان و بیش از ۱۱۰۰ دانش‌آموز شهید در منطقه ۱۶ تهران؛

حاجی میرزایی: شهیدان و ایثارگران ناب ترین تجلی زیستن هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در چهارمین کنگره معلمان و بیش از ۱۱۰۰ دانش‌آموز شهید در منطقه ۱۶ تهران ضمن تمجید از عنوان زیبای کنگره« از کلاس تا آسمان» کلاس درس را کارگاه انسان سازی و نقطه وصل جان به جانان دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۶۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: شهیدان و ایثارگران ناب ترین تجلی زیستن هستند

مراسم چهارمین کنگره معلمان و بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز شهید، با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سعید اوحدی معاون ریاست جمهوری و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران، حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله، مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، قادر پیراسته نیا دبیر کنگره، مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی، خانواده شهدا و جمع اصحاب رسانه در تالار اجتماعات دکتر علی شریعتی در منطقه ۱۶ دارالشهدای شهرتهران در فضای مجازی شاد برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم چهارمین کنگره معلمان و بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز شهید منطقه ۱۶ دارالشهدای دانش آموزی تهران، ضمن تشکر از حضور منوّر پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدا و بانیان کنگره، در ابتدا با اظهار همدردی با مردم مقاوم و مبارز غزّه گفت: امروز مردم دلیر و مقاوم غزّه در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم و ظلم و بیداد هستند. از خداوند متعال توفیق این ملت را مسئلت دارم؛ خدا یاورشان باد چرا که آنان یاوران خداوند هستند.

حاجی میرزایی با بیان این که اندازه و اهمیت و منزلت و ارزش مفاهیمی مانند جهاد، شهادت و ایثار را باید در درون متن وسیعتری جستجو کرد؛ گفت: ما زمانی این مفاهیم را درک می کنیم که درک مشکّلی از زندگی داشته باشیم. زندگی موهبت الهی و بی نظیر است که خداوند به انسان ها داده تا بالغ و کامل شوند و وسیله ای برای رشد و اعتلای رفعت روح و جان آنان باشد. شهیدان و ایثار گران، ناب ترین تجلّی زیستن هستند. در حقیقت آن ها زندگی می کنند. آن ها مفهوم حقیقی زیستن را درک کردند. بیش و پیش از دیگران رمز و راز زندگی را درک کردند. فلسفه خلقت را فهمیدند. آن ها در کشاکش رنگ ها و صدا ها و تجلّی های گوناگون، مسیر را گم نکردند و راه را پیدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش، جان داشتن را وجه مشترک جانداران دانست و تصریح کرد: آن چیزی که تکاپوی حقیقی انسان ها را شکل می دهد؛ رساندن جان به جانان است، آن چه که جان را در انسان متمایز می کند؛ پیوند جان به جانان است. با این پیوند؛ جان قیمت پیدا می کند. ارزش جان واقعی وقتی است که تقدیم جانان شود. رمز اصلی حیات و زندگی حقیقی در پیوستن جان به جانان است. اندوه و غصّه دائمی، آن زمانی است که جان قبل از پیوستن به جانان رخت بر بندد. وقتی جسم از جان جدا شد متعفّن می شود؛ باید دفنش کرد. اگر پیوندش را از جانان بگیری آن وجود آلوده می شود.

حاجی میرزایی، ضمن تمجید از عنوان زیبای کنگره « از کلاس تا آسمان» اظهار کرد: کلاس است که جان را به جانان وصل می کند. کلاس کارگاه انسان سازی است. جایگاهی است که به انسان ها هویّت و شخصیّت می دهد. جبهه هم، کلاس بود؛ جایگاهی برای اوج گرفتن و کامل شدن، جایی برای بالغ شدن، جایگاهی برای اتصال جان به جانان بود.

وی با بیان این که مدرسه سنگ بنای تحولات انسان است، گفت: مدرسه جایگاه تمام تحولات است. حق هم همین است که جبهه بیشترین پشتیبان ارزش های والای انسانی است. امروز مدرسه باید اولین سنگری باشد تا در برابر دشمن قد علم کند. حق همین است که معلمان و دانش آموزان در خطّ مقدم مبارزه باشند. مدرسه آماده است تا انسان را از« لاتعلمون شئ» به درجه « فتبارک الله احسن الخالقین»، برساند؛ تا خداوند به وجود او به خودش تبریک و تحسین بگوید. این فاصله جهل تا آگاهی، از انسان اول به انسان متصل به جانان است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که مدرسه کانون پرورش جوانان است افزود: نقطه امید برای آینده سازی و تمدن سازی مدرسه است. ما هر هدف والایی که داریم باید در مدرسه آغاز شود. من افتخار می کنم که توفیق خدمتگزاری در این نهاد را دارم. نهادی با نسل باشکوه که در تمام صحنه ها نقش آفرینی می کنند. نه تنها در دفاع مقدس بلکه در تمام رویدادها و حادثه ها حضور دارند. کسی که شانه اش را زیر بار مسئولیت ها در رویداد ها زیر بار می برد این معلم است؛ آن ها به صحنه آمدند و میدان داری کردند. امروز مدرسه فردای انقلاب است. امروز مدرسه فردای اعتلای اسلام است.

در پایان کنگره از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد و کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطرات مادر سه سالار شهید خالقی پور توسط فروغ مُنهی مادر سه شهید به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شد و محسن حاجی میرزایی بر دستان این مادر دانش آموزان شهید بوسه زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار