رخشانی‌مهر خبر داد

افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز به 4 هزار میلیارد تومان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست مشترک با هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد پویایی و نشاط جامعه خیّرین مدرسه‌ساز عامل برانگیزاننده در فعالیت مجموعه نوسازی مدارس و ترغیب دولت به افزایش و تخصیص اعتبارات شده‌ است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز به 4 هزار میلیارد تومان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نشست مشترک هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در محل سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

رخشانی‌مهر در این نشست بیان کرد: انضباط، پیگیری و دقت عمل جامعه خیرین مدرسه‌ساز و هیئت مدیره با نشاط و پیگیر مشارکت در مدرسه‌سازی را گسترش داده و موجب فعالیت بیشتر مجموعه نوسازی مدارس نیز شده‌است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های 1392 تا 1396 شاهد روند نسبتا ثابتی در میزان تعهدات خیّرین نیک‌اندیش بودیم، اظهار کرد: از سال 1396 افزایش بسیار خوبی آغاز شد که همچنان ادامه دارد، در سال گذشته علی‌رغم شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا بخش مدرسه سازی نه تنها آسیب ندید بلکه با همت و همدلی خیرین رقم تعهدات به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسید و پیش بینی ما این است که امسال به 4 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: این مشارکت گسترده و فزاینده موجب ایجاد یک فضای مثبت و برانگیزاننده در اذهان مسئولین و ترغیب دولت به تامین و تخصیص صد در صدی اعتبارات شد به نحوی که در سه سال گذشته علاوه بر تخصیص کامل شاهد افزایش ردیف‌های اعتباری نیز بودیم و سازمان برنامه و بودجه نیز به خوبی در این زمینه همراهی کرده‌است.

وی با اشاره به پویایی و گستره وسیع فعالیت های جامعه خیرین مدرسه‌ساز که نگاه‌ها و توجه ها را به خود معطوف کرده است افزود: این موضوع البته حساسیت کار را هم افزایش داده‌است و نکته مورد توجه بحث سیاست‌گذاری و نقش نظارتی هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز بر مجامع استانی است تا روند کار در استان‌ها نیز به خوبی پیش رود.

هدف مشترک؛ رفع محرومیت‌های آموزشی

ناصرقفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز با تبریک چهل و ششمین سالروز تاسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به بیش از دو دهه ارتباط تنگاتنگ جامعه خیرین مدرسه ساز با این سازمان اشاره کرد و گفت: هدف مشترک ما رفع محرومیت های آموزشی و ساختن مدرسه برای آینده سازان این کشور است.

وی تجربیات ارزشمند جامعه خیرین مدرسه‌ساز و حضور افراد توانمند و دلسوز را سرمایه‌ای ارزشمند و موجب اعتماد خیرین دانست و در خصوص برنامه‌های جامعه خیرین گفت: تمرکز بر توسعه هنرستان‌ها برای مهارت آموزی دانش آموزان و موضوع مدارس عشایری از اهم برنامه های سال 1400 است.

در ادامه نیز اعضای هیئت مدیره به بحث و رایزینی در خصوص موضوعات جلسه و لزوم قاعده‌مند کردن فعالیت های مجامع استانی پرداختند و گزارشی از اجرای مصوبات جلسات پیشین ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار