۱۲۴ واحد صنعتی راکد در اردبیل وارد چرخه تولید می‌شود

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اعلام کرد امسال ۱۲۴ واحد صنعتی راکد و تعطیل شده استان اردبیل به چرخه تولید و فعالیت باز می‌گردند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۴ واحد صنعتی راکد در اردبیل وارد چرخه تولید می‌شود

به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: امسال ۱۲۴ واحد صنعتی راکد و تعطیل شده با بررسی‌های کارشناسی به چرخه تولید و فعالیت باز می‌گردند.
او افزود: با تاکید استاندار اردبیل همه واحد‌های راکد و تعطیل شده که قابلیت احیا دارند، شناسایی و احصا شده و قرار است تا پایان امسال همه این واحد‌ها به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: در ابتدا قرار بود ۷۳ واحد از این مجموعه واحد‌های راکد احیا شوند که با تاکید استاندار اردبیل و در قالب کمیته تخصصی قرار شد با پشتیبانی‌های دولتی، رفع موانع بانکی و صدور مجوز‌های لازم در کنار احیای این واحدها، ضرورت اشتغال و تولید آن‌ها نیز تا ۸۰ درصد در گام اول ارتقا یابد.
صادقی به پرداخت آسان تسهیلات با رفع موانع احتمالی گفت: ۱۴۵ درصد پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به نفع استان اردبیل افزایش یافته و ما بیشتر از سهمیه ابلاغی به استان، جذب این تسهیلات ارزان قیمت را برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شاهد بودیم.
او افزود: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل در دو سال اخیر پرداخت این تسهیلات با کمک یارانه‌ای دولت افزایش یافته تا در استان کمتر توسعه یافته اردبیل شاهد جهش تولید با پرداخت تسهیلات کم بهره باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برخی از واحد‌های تولیدی در این استان با ظرفیت بسیار پایین فعالیت داشتند که با پشتیبانی‌های همه‌جانبه قرار شده ظرفیت تولید آن‌ها تا ۸۰ درصد افزایش یافته و با افزودن شیفت کاری، اشتغال این واحد‌های تولیدی نیز تا ۴۰ درصد ارتقا یابد.
صادقی از تأمین مواد اولیه برای این واحد‌های صنعتی و هدف‌گذاری برای بهره‌برداری از ۱۵۰ واحد تولیدی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و اضافه کرد: امسال امیدواریم با فروکش کردن شرایط کرونایی و کاسته شدن از آثار زیانبار تحریم‌ها، مشکل واحد‌های تولیدی در بخش‌های مختلف به ویژه صادرات، مبادله ارز و همچنین به تعادل رسیدن نوسانات قیمتی را شاهد و ناظر باشیم.
او بیان کرد: با تولید و تأمین مواد اولیه واحد‌های صنعتی و صرفه‌جویی که در این حوزه انجام شده، ما ۱۰۴ میلیون دلار کاهش واردات را شاهد بودیم تا به نوعی ساخت محصولات صنعتی رونق بیشتری بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار