روش‌های تبریک تولد از راه دور برای دوستان و خانواده

تولد یکی از قشنگ‌ترین اتفاقات زندگی هر کس است و جشن تولد یکی از مفرح‌ترین مراسمی که با سرگرمی و تفریح و شادی و کیک گره خورده است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
روش‌های تبریک تولد از راه دور برای دوستان و خانواده

جشن تولد که می گویی تنها چیزی که یادت می آید عشق و علاقه ای است که از سوی عزیزان و دوستان و اعضای خانواده به سویت سرازیر می شود و تبریک تولد های جانانه ای که با شیوه های خلاقانه، دورهمی های مفرح و هدایای رنگارنگ کادو پیچ شده اند.

اما همه این حس و حال زیبا و دورهمی های ناب در دوران کرونا که بیش از یک سال است مردم دنیا را درگیر کرده گاهی دور از دسترس و دست نیافتنی به نظر می رسد البته اگر حفظ سلامت خانواده و دوستان و آشنایان اهمیت زیادی برای ما داشته باشد که صد البته همین طور است.

بله! بی شک قرنطینه و کرونا دست ما را در انجام بسیاری از کارها و برگزاری بسیاری از مراسم محروم یا محدود کرده اما حتی این ویروس منحوس هم نمی تواند بهانه خوبی برای فراموش کردن ها باشد. ما هنوز هم می توانیم همچون گذشته اما در قالب و شکل متفاوت تر و خلاقانه تر تولد عزیزان خود را جشن گرفته و لحظات شادی را با آن ها داشته باشیم.

به لطف پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مدرن، تفاوتی ندارد تولد یکی از اعضای خانواده تان باشد یا یکی از دوستان یا حتی خودتان، می توانید یک جشن تولد مجازی ترتیب داده و از همه کسانی که هر سال در این جشن تولد حضور پیدا می کردند دعوت کنید از طریق یک سیستم اشتراک ویدیو مانند اسکایپ، واتساپ و غیره در یک ساعت مشخص آنلاین شده و با هم گپ صمیمی داشته باشید.

نرم افزارهای گوناگونی در این زمینه وجود دارد که با توجه به نیاز و ترجیحات خود می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر همه مهمانان در یک منطقه زندگی می کنند چه بهتر که زمان خاصی از روز تولد را انتخاب کرده و با آن ها در یک پارکینگ خالی قرار بگذارید و یک جشن ماشین درست و حسابی راه بیندازید!

جشن ماشین یکی از مهیج ترین شیوه های برگزاری جشن تولد است. از مهمانان بخواهید ماشین ها را به صورت دایره ای پارک کرده و به محض آمدن ماشین فرد مورد نظر همه همزمان آهنگ تولدت مبارک را پخش کنند.

محل قرار می تواند جلوی درب منزل فرد مورد نظر باشد البته اگر فضای کافی برای این منظور فراهم است و برای همسایگان مزاحمت ایجاد نمی شود. حتی می توانید بنر تبریک تولد روی درب منزل او نصب و دیوار بیرونی منزلش را تزیین کنید.

اگر می خواهید دوست خود را سورپرایز کنید می توانید هدایای خود و سایر دوستان را داخل یک باکس زیبا و تزیین شده قرار دهید و به منزل دوست مورد نظرتان بفرستید. هدایا می تواند شامل هر چیزی از فیلم و کیک گرفته تا گل و کادوهای رنگارنگ و خوراکی های خوشمزه باشد.

اگر در هنر خاصی مهارت دارید چه بهتر که از آن برای هر چه زیباتر کردن کادوی تولدتان بهره ببرید، مثلا اگر نقاشی می کشید یک تصویر زیبا با موضوع تولد طراحی کنید، اگر موسیقی می نوازید آهنگ تولد را برایش اجرا کنید، اگر آشپز ماهری هستید یک کیک تولد خوشمزه بپزید و ... سپس هنر خود را به درب خانه دوست تان بفرستید تا در روز تولدش سورپرایز شود.

اگر تولد خودتان است و تنها هستید می توانید از ایده های خلاقانه ای برای سرگرم کردن خودتان در این روز خاص استفاده کنید اگرچه امکانات نسبت به گذشته بسیار محدودتر است و این مسئله در نگاه اول به ذوق می زند!

در دوران عادی می توانستید یک عدد بلیط سینما تهیه کرده و خودتان را به تماشای یک فیلم دلچسب دعوت کنید، خودتان را در بهترین رستوران شهرتان مهمان کنید یا به یک سفر اکتشافی بروید و هزاران ایده ناب و مهیج دیگر ...

اما برای امروز و این روزها بهتر است علاقه مندی های خود را به داخل خانه محدود کنید و به همه چیز از زاویه مثبت آن نگاه کنید. چه بهتر که اتاق تان را تزیین کنید، کیک تولد سفارش دهید، لباس تولدتان را بپوشید، آهنگ دلخواه تان را پخش کنید و در طول روز با تماشای یک فیلم فرح بخش، پختن غذای مورد علاقه تان و صحبت تلفنی یا تصویری با دوستان صمیمی یک روز تولد شاد برای خودتان ترتیب دهید.

حتی می توانید بعد از تدارک جشن تولد از جمله لباس و کیک و تزیینات، با دوستان و عزیزان خود گفتگوی تصویری به راه انداخته و همزمان با خواندن آهنگ تولد از سوی آن ها شمع ها را فوت کنید.

اگر با همسایگان خود رابطه صمیمی دارید شاید بد نباشد یک نشانه تولد جلوی درب منزل تان نصب کنید تا همه بدانند امروز برای شما روز خاص و با شکوهی است!

بی شک زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهیم این لحظات را با شرایطی که در آن ها قرار داریم از دست بدهیم و تولد بسیار مهم تر و خاص تر از آن است که بتوانیم آن را به بهانه موقعیت های خاص و گذرایی همچون ایام قرنطینه به باد فراموشی بسپریم اگرچه جنس و نوع شرایط خواه نا خواه در شکل و فرم مراسم ما تاثیرگذار خواهد بود اما هرگز نمی تواند اصل و اساس را تغییر دهد.

اصل عشق و علاقه به دوستان و این که هرگز و در هیچ شرایطی یاد آن ها در ما فراموش نخواهد شد و حس عشق و مهربانی نسبت به خودمان. جشن تولد چه مجازی باشد چه به تنهایی برگزار شود یا به هر شکل دیگری ... تنها یک پیام برای هر یک از ما می تواند داشته باشد و آن این که زندگی و تولد بزرگ ترین بهانه برای شادی است و این بهانه قشنگ حیف است اسیر یک روز سوت و کور یا یک وضعیت عجیب و غریب باشد!

یادمان باشد بسیاری از دوستان و عزیزان ما در ایام قرنطینه از نظر روحی خسته و افسرده شدند، چه بهتر که با چنین بهانه هایی سعی کنیم خنده به لب های آن ها آورده و کمک کنیم تا این دوران را راحت تر بگذرانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار