برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی

بجنورد(پانا) - برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با حضورمدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری ، مدیرکل آموزش وپرورش ، معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ومدیر سازمان دانش آموزی ودیگر مسئولین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی

مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری محمد تقی رایان در جلسه صبح امروز گفت :پرشور شدن فضای انتخاباتی را جزو تاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و اضافه کرد: ایجاد فضای پر از شور و نشاط اجتماعی خصوصا در بین دانش آموزان یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت است و این دقیقا در نقطه مقابل خواست دشمنان است که می خواهند فضای ناامیدی را در جامعه ما ترویج دهند.

محمد تقی رایان در ادامه گفت : آموزش نحوه تعامل و مشارکت سیاسی و اجتماعی را جزو یکی از ساحت های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: در راستای توسعه و نهادینه کردن ساحت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، برنامه ریزی های خاصی صورت گرفته تا دانش آموزان را نسبت به سرنوشت خود و جامعه آشنا کرده و بسترهای مشارکت اجتماعی را فراهم آوریم.

مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری افزود :با توجه به ضعف زیر ساخت های آموزش وپرورش در شرایط کرونایی ضمن تشکر وقدرانی از معلمان و فعالیت و تلاش شبانه روزی آنها در شبکه شاد وارسال در سنامه وسی دی وفلش برای مناطق دور دست که دسترسی به اینترنت ندارند از همکاران اموزشی قدردانی نمودند.

مدیر کل آموزش وپرورش مهدی مودی در ادامه افزود : سازمان دانش آموزی نیازمند توجه و همکاری بیش از پیش تمام بخش های ادارات آموزش و پرورش است. حتی توجه می تواند توجه فکری ابتکاری تجهیزاتی و حمایتی و هدایتی و... باشد این توجهات باعث خواهد شد سازمان از وضعیت فعلی چند قدم پیشرفت کند و شاهد موفقیت کیفی بیشتر آن خواهیم شد.
همانطور که با برنامه ریزی این سازمان برای گروه عضو پیشتازان شاهد اجتماعی تر شدن رفتار دانش آموزان عضو این گروه شدیم و تمامی این موفقیت های کسب شده بیانگر این است که اهداف این سازمان درست پیش بینی شده اند. این سازمان باید نظارت هرچه دقیق تر بر روی کیفیت کارها و تغییر رفتارهای دانش آموزان داشته باشد .

مودی درباره حمایت از این سازمان گفت: بارها شاهد بوده ایم که هرکاری که به سازمان سپردیم به نحو احسن پیش بردند در حالیکه اگر همان کارها را به ارگان های دیگر می سپردیم که شاید به اندازه مربیان سازمان تخصص هم نداشتند با هزینه هنگفتی این کارها انجام می‌شد.
وی با تبریک به سازمان دانش آموزی بخاطر کسب رتبه های عالی استانی افزود: امید است این برنامه های تبیین شده به خوبی پیش روند و این موفقیت زمانی امکان پذیر است که از این سازمان حمایت مالی نیز به عمل آید.

مودی در پایان همچنین از دیدار رای اولی با استاندار خراسان شمالی در هفته آینده در استانداری خراسان شمالی خبر داد.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش محمد اکرامی فر:شرکت در انتخابات یکی از ضروریات زندگی در عصر حاضر می باشد و تلاش ما مشارکت حداکثری «رای اولی» ها در انتخابات است.

وی افزود: نفس مشارکت و انتخابات برای ما مهم است و انتخابات نماد دخالت مردم در سرنوشت جامعه شان به شمار می رود که در این راستا وظیفه آموزش و پرورش بسترسازی فرهنگی برای این امر است.

مجید مصباح در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه های سازمان ‌دانش آموزی گفت: این سازمان ۳ مدل برنامه دارد. اول برنامه هایی که برخاسته از سند تحول بنیادین هستند و دیگری برنامه های ابلاغی که مدت‌دار‌اند مثل بوفه ها، لباس مدارس و.... و در پایان برنامه های ابتکاری و مشارکتی مثل برپایی نمایشگاه نقاشی ...

رئیس سازمان دانش آموزی استان با اشاره بر فعالیت های دانش آموزی خاطر نشان کرد: «رای اولی ها قبل از حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی، مجلس دانش آموزی منطقه، استان و کشور؛ مراحلی از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین می‌کنند. بی‌شک حضور رای اولی‌ها به همراه خانواده در شور و نشاط‌ بخشی به انتخابات بسیار اثرگذار است و در این دوره از انتخابات نیز حضور حداکثری این افراد در پای صندوق‌های رای پیش‌بینی می‌شود. رای اولی ها در انتخابات شرکت می کنند برای اینکه در آینده روشن کشور سهیم باشند.»

وی وجود کرونا را نیز مانع انجام فعالیت‌های سازمان دانش آموزی ندانست و گفت:سازمان دانش آموزی در شرایط سخت نیز پا به پای قشرهای مختلف در میدان بود. وباید از ظرفیتهای موجود استفاده کرد و در اختیار قشر جوان قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار