در پی انتشار یک تصویر جعلی اعلام شد؛

تکذیب تنبیه یک دانش‌آموز در مدرسه ای در شهرستان لالی

فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به سال ۹۴ بوده که همان زمان نیز از سوی دادستانی پیگیری و تکذیب شد

اهواز (پانا) - در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی با عنوان «تنبیه بدنی در روستای جمال آباد لالی» آموزش و پرورش و دادستان شهرستان لالی به صورت جداگانه و در بررسی های به عمل آمده این موضوع را تکذیب کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب تنبیه یک دانش‌آموز در مدرسه ای در شهرستان لالی

روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان لالی ضمن رد این موضوع اعلام کرد: در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی در ارتباط با تنبیه بدنی دانش آموزی در روستای جمال آباد لالی به اطلاع می‌رساند که مطلب منتشر شده مربوط به پاییز سال ۱۳۹۴ است که البته در همان زمان انتشار نیز صحت مطلب تایید نشد و موضوع به گونه‌ای رد شد.

همچنین در ارتباط با تصویر منتشر شده در خبر که به یکی از دانش آموزان شهرستان لالی نسبت داده شده است به اطلاع می‌رساند که این تصویر مربوط به منطقه کوهدشت استان لرستان است.

علاوه بر این ذکر این نکته ضروری است که دانش آموزان شهرستان لالی بنا بر مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مقابله با کرونا هم اکنون به صورت غیرحضوری و در بستر شاد مشغول تحصیل هستند و کسی حضور در مدرسه ندارد که آموزش وضو در حضور دانش آموزان انجام شود و به تنبیه این چنینی منجر شود.

متن جوابیه اداره آموزش و پرورش لالی به صورت کامل به این شرح است. اولیای گرامی، همشهریان عزیز‌‌‌؛ اخیرا پیامی در برخی گروه های شبکه های اجتماعی با موضوع تنبیه بدنی در روستای جمال آباد لالی پخش شده است. جهت تنویر افکار عمومی،به عرض می رساند این موضوع در پاییز ۹۴ اتفاق افتاده بود. البته آن موقع هم موضوع به این صورتی که بیان شد، نبوده است.

در ضمن عکس دانش آموزی نیز به پیوست این خبر درج شده است که این عکس مربوط به کوهدشت لرستان است که خبرگزاری تسنیم آن را گزارش داده بود و لینک آن گزارش در اینجا قابل مشاهده است.

لازم به ذکراست با توجه به فرارسیدن ایام امتحانات نوبت دوم از هفته آینده، افرادی قصد دارند جو را ملتهب کنند تا امتحانات دانش آموزان تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار بگیرد.

همچنین دادستان شهرستان لالی شایعه تنبیه یکی از دانش آموزان روستای جمال آباد این شهرستان از سوی معلم را تکذیب کرد.

عالی پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لالی گفت: خبری که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است مربوط به سال ۱۳۹۴ بوده و اخیرا چنین موردی برای دانش آموزان این شهرستان رخ نداده و کذب است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ یکی از دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهید جمالپور این شهرستان در کلاس درس از سوی معلم تنبیه شد که موضوع در آن زمان مورد پیگیری قرار گرفت و به رضایت ختم شد.

دادستان شهرستان لالی افزود: به منظور بررسی صحت و سقم خبر اخیر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تنبیه یکی از دانش آموزان روستای جمال آباد شهرستان لالی از خانواده وی تحقیق و شخصا با دانش آموز مربوطه تماس گرفته و ایشان این موضوع را مربوط به چند سال پیش دانسته که به رضایت از شخص معلم انجامید.

وی گفت: این دانش آموز اکنون ساکن شهرستان لالی نبوده و مشغول به کار در تهران است.

دادستان لالی همچنین عکس منتشر شده در کنار خبر مذکور را مربوط به دانش آموز مدرسه شهید نادر روستای جمال آباد لالی ندانست و گفت: عکس مذکور که کودکی آسیب دیده از ناحیه دست و صورت را نشان می دهد مربوط به این شهرستان نبوده و واقعیت ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار