کمرئی: بدون توسعه شایستگی‌های معلمان صحبت از تحول، خیالی بیش نیست

تهران (پانا) - به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در زیست بوم جدید معلمان با سرعتی قابل توجه در مسیر توسعه حرفه ای خویش قدم گذاشتند و یادگیری‌های آنان در دانش پداگوژیک، دانش فناورانه و ابعاد محتوایی به سرعت گسترش یافت.

کد مطلب: ۱۱۸۵۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: بدون توسعه شایستگی‌های معلمان صحبت از تحول، خیالی بیش نیست

به گزارش روابط عمومی معاونت متوسطه، علیرضا کمرئی که در جمع هنرآموزان شرکت کننده در رویداد تربیت مربی کارآفرینی هنرستانها در فضای مجازی سخن می گفت ضمن تشکر از سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: این دوره آموزشی که در امتداد اجرایی بندهایی از تفاهمنامه آموزش وپرورش با سازمان فناوری اطلاعات، پیرامون آموزش مربیان انجام می شود به دلیل پرداختن به بعد مهمی از نیازهای حرفه ای هنرآموزان دارای اهمیت فراوان است.

علیرضا کمرئی گفت: این دوره آموزشی هم از حیث روش، هم از نظر ارائه کنندگان و هم از جهت محتوا، ارزش متفاوت تری نسبت به دوره های مشابه گذشته دارد زیرا آموزش در فضای مجازی با رویکرد تعاملی، یادگیری فعالیت محور، بهره گیری از یادگیری و ارزشیابی پروژه محور در فرایند آموزش، با مشارکت و پیشقدم شدن یک حوزه تخصصی انجام می شود و در محتوا نیز موضوع این رویداد آموزش کارآفرینی است که به دلایل متعدد دارای اهمیت بالایی است.

عضوشورای معاونین وزارت آموزش وپرورش گفت: در لزوم گسترش آموزش کارآفرینی، چند باور اساسی در ذهن همگان باید شکل گرفته و تقویت شود. نخست آنکه ما به شدت به گسترش یادگیری ها در این حوزه نیاز داریم و کارآفرینی آموزش دادنی و یادگرفتنی است و نباید در این مسیر متوقف شویم . دوم اینکه هنرجویان بیش از سایر متربیان به مهارت های کارآفرینی نیاز دارند و با قرار گرفتن در این مسیر می توانند به عنوان محرک نظام اشتغال عمل کنند .خود اشتغالی یا کارآفرینی نیاز جدی حوزه کار و اشتغال است و آموزش موثر هنرجویان می تواند مقدمه یک تحول چشمگیر در این عرصه به حساب آید. سوم اینکه به دلیل غیرتخصصی بودن اغلب دبیران در این درس ما به درجات بیشتری نیاز به توسعه معلمان برای بهبود جریان یادگیری هنرجویان در هنرستانها داریم و این امر با آموزش هنرآموزان آغاز می شود. آموزش معلمان کارآفرینی مبداء پیشرفت و توسعه یادگیری بیشتر در این عرصه است. و آخر اینکه توسعه حرفه ای امری فردی، داوطلبانه و مستمر است و بدون انگیزه کافی یادگیرندگان محقق نمی شود.

وی افزود :شرکت در این قبیل رویدادها نقطه عزیمت برای یک سفر دائمی در حوزه شغلی است و حرفه ای شدن با آن معنا پیدا می کند و توقف در این سفر بی معناست.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: در زیست بوم جدید معلمان با سرعتی قابل توجه در مسیر توسعه حرفه ای خویش قدم گذاشتند و یادگیری های آنان در دانش پداگوژیک، دانش فناورانه و ابعاد محتوایی به سرعت گسترش یافت. این بدان معناست که یادگیری در حین عمل و در درون بافت سازمان به نحو موثرتری عمل می کند و به همین دلیل باید به رویکرد غالب در توسعه حرفه ای معلمان و مدیران تبدیل شود.

کمرئی خاطر نشان کرد آموزش و پرورش با طرح ایده ای جدید تحت عنوان "جوامع یادگیری" به دنبال خلق موقعیت ها و فرصت هایی متنوع برای توسعه معلمان است. امیداواریم این طرح بزودی اجرایی شود. در هرصورت رویداد امروز نیز کاملا همراستا با هدف ما در بهبود شایستگی های حرفه ای معلمان است.

گفتنی است در این دوره ها تا کنون ۴۰۰ هنرجوی درس کارآفرینی به توسعه یادگیری خود در مقوله کار آفرینی با رویکرد کسب و کارهای فناورانه پرداخته اند و این آموزش ها با همکاری سازمان فناوری اطلاعات همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار