حمیدی: روابط‌عمومی، پیوند مستحکمی میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند

تهران (پانا) - رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان‌ها اظهار کرد روابط‌عمومی با بهره‌جویی از علم و دانش روز، نقش والایی را در امر داده پردازی از نیازهای جامعه و امکانات موجود، پیوند مستحکمی را میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: روابط‌عمومی، پیوند مستحکمی میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار کند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی در نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان ها که به مناسبت روز روابط عمومی و به صورت ویدبو کنفرانس برگزار شد با تبریک ۲۷اردیبهشت ماه؛ روز جهانی ارتباطات و هفته بزرگداشت روابط عمومی به تمامی همکاران صدوق و تلاشگر در سراسر کشور که در حیطه روابط عمومی و ارتباطات فعالیت می کنند، اظهار کرد: روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی فقط یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر. قدر مسلم این‌که، نام‌گذاری این روز خجسته به عنوان روز ارتباطات و روابط‌عمومی، خود مبین اهمیت و جایگاه ارزنده روابط‌عمومی‌ در عرصه آگاهی‌بخشی دوسویه به ارکان تصمیم‌گیر دستگاه‌ها و افکار عمومی است.

وی ادامه داد: بدون تردید روابط‌عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده‌ای در افزایش آگاهی‌های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی برعهده دارد و اکنون که اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف‌ یک‌ نهاد یا سازمان‌ نادیده گرفت.

حمیدی با بیان این که روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصت مغتنمی است تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند بکوشیم، گفت: دنیای امروز عصر ارتباطات و اطلاعات است و در این دهکده جهانی، اطلاعات با سرعت وصف نشدنی در حال مبادله می باشد. امروزه قدرت در دست جوامعی قرار دارد که از نیرومندترین شبکه‌های ارتباطی و به تبع آن از بیشترین اطلاعات برخوردار باشند و این یک حقیقت انکارناپذیر در تمدن کنونی جهان است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی افزود: در جهان امروز ارتباطات بین انسان ها ارزش فزاینده پیدا کرده و به جایگاه اول تبدیل شده است. دیگر حاکمیت ماشین و فناوری به پایان رسیده است و به این جهت نقش روابط‌عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن در برقراری ارتباط خوب و مناسب با مخاطبان بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان ها، اظهار کرد: دنیای کنونی، نقش روابط‌عمومی ها در کمک به تصمیم گیری‌‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان قابل توجه است. این بخش به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌‌های جدید روابط‌عمومی در عصر ارتباطات است. اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌‌های تخصصی به نوعی با عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها گره خورده است.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مسئولان با ذینفعان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. در واقع روابط‌عمومی به عنوان یک مفهوم و یک فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی از ارکان اصلی آن است.

حمیدی ابراز امیدواری کرد: با به کارگیری مهارت و دانش در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ مدنی، فضایی سالم برای اطلاع رسانی دقیق و ارتباطات صمیمانه و اثر بخش میان مردم و سازمان که پایه حرکت اجتماع است، تلاش ورزیده و کماکان با ارتباط موثر در سامان دادن امور روابط عمومی نقش آفرین و اثر آفرین باشیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در پایان تاکید کرد: روابط‌عمومی هر دستگاه می‌تواند با بهره‌جویی از علم و دانش روز، نقش والایی را در امر داده پردازی از نیازهای جامعه و امکانات موجود، پیوند مستحکمی را میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار سازد.

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی: با شیوه های قدیمی، قطار روابط عمومی به ریل اصلی خود باز نمی گردد

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان ها اظهار کرد: با متد و شیوه های قدیمی، قطار روابط عمومی به ریل اصلی خود باز نمی گردد.

حسین صادقی با گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و تبریک این روز به رؤسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گفت: از همان سالی که واژه «روابط عمومی» برای اولین بار به قاموس مردم جهان راه پیدا کرد، بر همه اندیشمندان مسلّم شد که «ارتباطات»؛ اصلی ترین و اساسی ترین عنصر مورد نیاز هر جامعه بشری است که بر مبنای آن تفاهم، اعتماد، شناخت صحیح، سریع و مستمر آحاد مردم با مسؤولان مربوط رقم خواهد خورد.

وی «روابط عمومی» را از بنیادی ترین دانش ها و از مهم ترین عوامل پیشرفت بشر و شالوده علوم بسیاری در عصر حاضر برشمرد و افزود: روابط عمومی هنری است که درون و برون دستگاه ها را به هم پیوند می زند و افق روشنی از برنامه های آن دستگاه ترسیم می کند، لذا نقش ارتباطات و روابط عمومی در تقویت فرهنگ توسعه و کشف و معرفی ظرفیت های جامعه را نباید نادیده انگاشت؛ چرا که متولیان این نقش بی بدیل، با بازآفرینی فرهنگ جامعه و انتقال صحیح و صریح و دوسویه اطلاعات، زمینه های ایجاد یک جامعه فرهنگی و به تبع آن توسعه پایدار در کشور را فراهم می سازند.

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه اذعان داشت: درعصر حاضر که به مدد رشد تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی، مرزهای ارتباطات شکسته شده است، دیگر نمی توان با متد و شیوه های قدیمی، قطار روابط عمومی را به ریل اصلی خود بازگرداند.

وی شرط موفقیت مدیران روابط عمومی را «داشتن همت بلند در روزآمدی» و «انطباق دانش تخصصی مدیران با پیشرفت های علمی و فناوری نوین» دانست و افزود: مدیران روابط عمومی، باید خود را به دانش و ابزارهای مهمی چون افکار پژوهی، نیازسنجی و نظرسنجی، تجهیز نموده و محبوس شیوه های ناکارآمد گذشته در دنیای امروزی، نشوند تا با تکیه بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری، نو اندیشی و نوگرایی، بتوانند در راستای کمک به اثربخشی سازمان خود، گام های مؤثرتری بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار