پناهی روا تاکید کرد

اجرای طرح ملی مهارت‌های گفتگو برای دانش‌‌آموزان

تهران (پانا) - به گفته مشاور امور زنان وزات آموزش و پرورش، این وزارتخانه در اجرای طرح ملی مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر تمام توان خود را در آموزش و توانمند سازی دانش‌آموزان به کار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی مهارت‌های گفتگو برای دانش‌‌آموزان

به گزارش روابط عمومی حوزه زنان آموزش و پرورش، شورای راهبردی اجرای طرح ملی گفتگوی موثر با حضور ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشاورین امور زنان سایر دستگاه ها بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مشاور امور زنان وزات آموزش و پرورش در این جلسه به ارائه گزارش جامع و کامل از اجرای طرح ملی مهارت های ارتباطی و گفتگوی موثر پرداخت.

زهرا پناهی روا در این گزارش اشاره کرد: آموزش و پرورش در آموزش و توانمند سازی دانش آموزان تمام توان خود را بکار بسته است.

وی همچنین ادامه داد که آموزش و پرورش در بین مخاطبین خود در این طرح حرف های زیادی برای گفتن داشته است و با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید بر تشکیل کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد فضای گفتمان آزاد در آموزش و پرورش و نیز درخواست ریاست محترم جمهوری مبنی بر " زنگ گفتگو " و تکلیف در برنامه های آغازین مدارس و همچنین تاکید معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری بر فرهنگ گفتگوی بین نسلی در جامعه و خواست وزیر آموزش و پرورش در راستای ایجاد فرصت در برنامه های درسی مدارس، امور زنان آموزش و پرورش تمام تلاش خود در اجرای این طرح ملی را به کار بسته است.

پناهی روا تاکید کرد که این طرح با هدف افزایش گفتگوی موثر بین دانش آموزان با مربیان خود در مدارس، همسالان، اولیاء و مسئولین نهاد های اجتماعی ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در مدارس تمامی استان ها اجرا شد.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش از مهمترین اهداف کیفی این طرح را تقویت مهارت های گفتگو، برقراری ارتباط موثر با نسل قبل و ترویج گفتمان تحول آفرین جهت رشد اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان ذکر کرد و گفت: از اقدامات موثر در اجرای این طرح تولید فیلم ها ، بسته ها و کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و اولیاء آنان در فضای مجازی و شبکه شاد بوده است . وی همچنین اشاره داشت که این طرح در 32 استان کشور و با حدود 90 درصد رضایتمندی در بین مخاطبین خود در مدارس انجام شده است و از مشکلات اجرای این طرح تا حدود زیادی بحث اعتباری در اجرا بوده است.

پناهی روا اشاره ایی هم به مقایسه عملکردی این طرح بین سال های 98 و 99 پرداخت و گفت: حضور دانش آموزان در کارگاه های آموزشی سال 98 حدود 160 هزار نفر بوده است که این رقم در سال 99 به بالغ بر 208 هزار نفر رسیده است که نشان دهنده استقبال از این طرح با توجه به بحث کرونا بوده و تمام این کارگاه ها در سال 99 بصورت مجازی برگزار شده است.

وی همچنین اشاره داشت که حضور اولیا دانش آموزان در این طرح در سال 98 حدود154 هزار نفر بوده که این عدد در سال 99 به بیش از 205 هزار نفر رسیده است و نیز مشارکت مربیان در این طرح در سال 98 تعداد 11 هزار نفر بوده که در سال 99 به بیش از 81 هزار نفر رسیده است.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش تعداد فیلم های آموزشی تولید شده در این طرح را 14 مورد ذکر کرده که در فضای مجازی برای استفاده مخاطبین بارگذاری شده است.

وی در پایان گزارش خود تاکید کرد اجرای این طرح بین مخاطبین ما در مدارس کشور مفید و موثر بوده و ابراز امیدواری کرد که انشاالله در آینده با تلاش و پیگیری مشاوران امور زنان ما در استان ها شاهد برگزاری و اجرای پررنگ تر از قبل در مدارس کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار