ایمن‌سازی مدارس برای برگزاری آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم

تهران (پانا) - فردا دوشنبه 27 اردیبهشت ماه  بعد از گذشت ٨ ماه از سال تحصیلی٩٩-١٤٠٠ درهای مدارس به روی ٦٥٠ هزار دانش آموز پایه دوازدهمی و یک میلیون و ١٣٥ هزار دانش آموز پایه نهمی باز می‌شود تا آنها به صورت حضوری یکی از مهمترین آزمون‌های تحصیلی خود را برگزار کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ایمن‌سازی مدارس برای برگزاری آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم

به‌گزارش ایران، پیش از این، وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده بود که به علت «حیاتی بودن امتحانات» و برای «جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان» وزارت آموزش و پرورش مجبور است امتحانات پایه نهم و دوازدهم را حضوری برگزار کند هرچند برگزارى حضوری این امتحانات با واکنش خانواده‌ها هم مواجه شده است. از یک ماه پیش تاکنون بسیاری از خانواده‌ها اعلام کردند که نگران سلامتی فرزندانشان هستند و ممکن است دانش‌آموزان داخل مدرسه پروتکل‌ها را رعایت نکنند. با این حال خبرنگار«ایران» به چند مدرسه که محل برگزاری امتحانات نهایی است، سری زده تا از حال و هوای آماده سازی مدارس برای ورود دانش‌آموزان با خبر شود. یکی از این مدارس ،مدرسه پسرانه غدیر در خیابان شهید مدنی تهران است ، این مدرسه فردا، میزبان ٣٦ دانش‌آموز پسر پایه نهم است.
در کنار در اصلی مدرسه چند دانش‌آموز به همراه خانواده‌هایشان ایستاده‌اند. آنطور که می‌گویند دانش آموزان پایه دوازدهمی هستند و آمده‌اند تا کارت امتحانات نهایی را بگیرند.
از آنها پرسیدم که چرا کارت را آنلاین دریافت نکرده‌اند؟ در جواب گفتند: «سامانه خراب بود برای همین حضوری آمدیم.» پدر یکی از دانش آموزان هم تا فهمید خبرنگارم ، درباره برگزاری حضوری گفت: «مدیر مدرسه تلاش می‌کند تا ما خیالمان راحت باشد اما باز هم استرس داریم.وقتی ما دورکاریم چرا بچه ها باید به مدرسه بیایند.»
در مدرسه غدیر البته خبرهای دیگری هم هست. حدود ٥٠ دانش آموز، در حال برگزاری آزمون المپیاد کشوری ریاضی هستند.
اسماعیل مؤمنی مدیر مدرسه مرا به سالن اصلی امتحانات می‌برد، او سالن بزرگ اجتماعات و راهروها را برای امتحانات نهایی دانش آموزان آماده کرده است: «امروز دانش آموزان المپیادی امتحان دارند. صندلی ها را با فاصله دو متر چیده ایم. بعد از رفتن این دانش آموزان تمام سالن ضدعفونی می‌شود. اینجا مدرسه پایه دوم متوسطه است و چون مدرسه خودمان فضای کوچکی داشت برای همین با مدرسه غدیر برای امتحانات هماهنگ کردیم. یک سالن٢٣٠ متری را برای ٣٦ دانش آموز در نظر گرفتیم فاصله صندلی‌ها بیش از دومتر است.
از تمام دانش آموزان خواستیم وسایل بهداشتی داشته باشند. هنگام ورود دانش آموز با دستگاه تب سنج وضعیت جسمی آنها را بررسی می‌کنیم. علاوه بر این گفتیم بدون ماسک و دستکش وارد مدرسه نشوند.»
او درباره استرس این روزهای خانواده ها می گوید:«خودمان را جای اولیا می‌گذاریم و به آنها حق می‌دهیم. ما سعی کردیم پروتکل ها را رعایت کنیم تا مشکلی برای دانش آموزان بوجود نیاید. خانواده ها باید بدانند این امتحانات سرنوشت ساز است و نمی‌توانیم به صورت غیرحضوری برگزار کنیم.
دانش آموزان با ماسک امتحان می‌دهند
مدرسه موفقیان هم حوزه امتحانی دانش آموزان دختر پایه دوازدهم است. مدرسه ای تقریبا بزرگ که حوزه امتحانی ١٣٧ دانش آموز دختر رشته ریاضی و ١٣٠ دانش آموز دختر رشته علوم انسانی است. صندلی ها در راهروهای اصلی مدرسه با فاصله ۲متر از هم چیده شده، معصومه افشاری معاون مدرسه در این باره می‌گوید: «وسایل ضدعفونی کننده را جلوی در اصلی مدرسه قرار داده ایم و چندین صندلی‌ هم در فضای باز برای دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند گذاشته‌ایم تا این دانش آموزان در حیاط مدرسه امتحان دهند. ما تنها کاری که باید انجام دهیم چیدمان صندلی ها با فاصله دو متر است و به همه بچه‌ها گفتیم با ماسک و ضدعفونی کننده ها به مدرسه بیایند. اجازه تجمع به دانش آموزان و خانواده‌هایشان را نمی‌دهیم. خانواده ها هم باید با مدرسه همکاری کنند آنها باید بدانند که تجربه برگزاری سه امتحان را داشتیم.»
او درباره اینکه آیا آنها دانش آموزان مبتلا به کرونا دارند یا خیر؟ گفت: «هنوز خانواده ای به ما اعلام نکرده است البته وزارت آموزش و پرورش هم کد ملی دانش آموزان را از طریق وزارت بهداشت چک می‌کند. ما دانش آموز کرونایی نداریم اما چندین دانش آموز داریم که مشکل دیابت و یا کلیوی دارند که از فضای بیرون برای آنها استفاده می‌کنیم.»
برگزاری امتحان در فضای باز مدارس
محمد محسن بیگی، مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری حضوری امتحانات نهایی به خبرنگار «ایران» گفت: ما نگرانی خانواده ها را درک می‌کنیم اما مجبوریم که در این دو پایه امتحانات را حضوری برگزار کنیم. تجربه برگزارى امتحانات نهایی را در سال گذشته را داشتیم. از یک ماه پیش هم برنامه ریزی برای امتحانات را شروع کردیم. وزارت بهداشت و مجموعه کمیته های ستاد کرونا هم دراین باره کمکمان کردند. هم اکنون 6 هزار و 700 حوزه امتحانی برای دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم فاصله دانش‌آموزان از هر طرف 2 متر پیش بینی‌شده، در بحث تهویه نیز سالن‌ها در شرایط بهتری قرار گرفته اند و در ٢٦ هزار مدرسه هم امتحانات پایه نهم را برگزار می‌کنیم. به مدارس گفتیم از فضای باز هم استفاده کنند. بویژه برای دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند. البته کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و ٢٤ ساعت قبل از امتحان در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار