این توصیه‌ها را در پیشگیری و درمان کرونا جدی بگیرید

تهران (پانا) - برخی مستندات نشان داده است که طب سنتی می‌تواند در درمان یا پیشگیری از ابتلا به کوید19 کمک کند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
این توصیه‌ها را در پیشگیری و درمان کرونا جدی بگیرید

به‌گزارش خبرآنلاین، مرتضی مجاهدی، هیئت علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه بابل و متخصص طب سنتی می‌گوید: یک کار ساده شست‌وشوی مداوم حلق و بینی با آب نمک رقیق است. روزی دو سه بار و این کمک می‌کند که اگر ویروس در این مناطق وارد شده، از بین برود.

او ادامه می‌دهد: نظم خواب اهمیت بسیار زیادی دارد و کم خوردن اصلاح وضعیت غذایی از فست فود و غذاهای چرب و شیرین به سمت سبزی جات و غذاهای بخارپز کمک می‌کند که سیستم ایمنی بدن تقویت شود و اگر در معرض ویروس هم قرار گرفت آسیب کمتر ببیند. آرامش، ورزش ارکان مهم دیگر هستند.

به گفته مجاهدی دمنوش درست کردن گیاهان دارویی مانند زنجبیل، دارچین، بابونه، سرخارگل منجر به کاهش میزان ابتلا می‌شوند.کارهای علمی انجام شده است که مصرف شیرین بیان یا به صورت قرص یا دمنوش می‌تواند به کاهش ابتلا به کوید۱۹ کمک کند.ترکیب سیاه دانه و عسل و مصرف یک قاشق چایخوری به صورت روزانه هم از دیگر عوامل موثر در این زمینه است.

او تاکید می‌کند: در درمان کوید۱۹ با استفاده از طب سنتی، اگر ابتلا شدید باشد، فرد باید به مراکز مرتبط مراجعه کند ولی اگر علائم خفیف باشد با استراحت و مصرف سبزیجات، توصیه‌های طب سنتی به درمان سریع‌تر او کمک می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار