ثبت‌نام دبیرکل حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست‌جمهوری

تهران (پانا) - مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام دبیرکل حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست‌جمهوری

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردم‌سالاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

مصطفی کواکبیان پس از ثبت‌نام در در جمع خبرنگاران گفت: دولت من مردم‌سالار و شعار من صداقت با مردم است و برنامه من هم تحقق جمهوریت سوم با موضوعیت قانون اساسی است. وظیفه شرعی خود دانستم در این عرصه حضور پیدا کنم تا باری از دوش این ملت بردارم و حتما در صحنه حضور داشته باشم. تکلیف حزبی که حزب مردم‌سالاری بر دوش من گذاشت از دیگر دلایل حضور بنده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود.

کواکبیان با بیان اینکه در جبهه اصلاحات ایران اسم بنده را به عنوان نامزد مطرح کردند، تاکید کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که برای حضور در مسند ریاست جمهوری به فکر قدرت و منافع شخصی نیستم.

وی اظهار کرد: سه مشکل اساسی در کشور وجود دارد و من در خودم توانمندی اجرایی برای حل این مشکلات را می‌بینم. مشکل اساسی بحث‌های اقتصادی و معیشتی و کاهش ارزش پول ملی است از این رو براین باورم که ما باید به فکر استقلال بانک مرکزی باشیم تا این مشکلات حل شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: رشد نقدینگی به یارانه ۶۰ هزار میلیارد تومانی برمی‌گردد از این رو طرحی در نظر گرفتم تا کارتی در قالب کارت رفاه ملی به مردم اختصاص دهیم.

کواکبیان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما هنوز بعد از چند سال درباره تعریف رجل سیاسی و مذهبی به یک تعریف درست نرسیدیم. زنان در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند اما فقهای شورای نگهبان آنها را تایید نمی‌کنند. در حالی که باید از ظرفیت‌های زنان استفاده کنیم.

وی افزود: علیرغم اینکه امام (ره) گفتند نظامیان حق دخالت در انتخابات ندارند اما متاسفانه این روند در شرایط امروز کشور رعایت نمی‌شود و می‌بینیم این مشکل هنوز وجود دارد.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات موجود در صدا و سیما گفت: متاسفانه امکان ورود بخش خصوصی به صدا و سیما وجود ندارد و این نقص بزرگی است. باید تکلیف نهادهایی چون شواری عالی فضای مجازی، نهادهای زیرمجموعه مقام معظم رهبری مثل بنیاد مستضعفان مشخص شود.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: همانطور که ما برای چین و روسیه اصالت قائل هستیم باید برای اتحادیه اروپا و آمریکا نیز اصالت قائل شویم.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 18 امروز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

در چهار روز گذشته از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری 304 نفر با مراجعه به وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسم نوشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار