شستن بینی با آب نمک الزامیست؟

تهران (پانا) - به‌‌گفته رئیس کلینیک تخصصی طب سنتی صبح امید ویروس کرونا از طریق ذرات هوا و تنفس از راه بینی و دهان و چشم منتقل می‌شود بنابراین یکی از مؤثرترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری قرقره آب نمک و شستن بینی با آب نمک است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شستن بینی با آب نمک  الزامیست؟

به‌گزارش آنا،‌ با شیوع بیماری کرونا از همان ابتدا متخصصان طب سنتی روش‌های درمانی مقابله با کرونا را با توجه به شناسایی طبع ویروس کرونا در نظر گرفتند که بسیار موثر بوده است.

اکنون در وضعیتی قرار داریم که ویروس کرونا جهش‌های متعددی داشته است و در حال حاضر ویروس کرونا با سویه‌های متنوع از جمله ویروس آفریقایی، انگلیسی، هندی، برزیلی و در تمام دنیا گسترش یافته است و متخصصان طب سنتی همچنان به ارائه راهکار برای پیشگیری و درمان بیمای کرونا می‌پردازند.

احمد کریمی، رئیس کلینیک تخصصی طب سنتی صبح امید در خصوص روش‌های درمان طب سنتی با توجه به جهش ویروس کرونا گفت: از نظر طب سنتی فرق چندانی بین ویروس جهش‌یافته و ویروس چینی نیست و فقط در ویروس جدید گسترش و سرعت انتقال بیشتر شده است.

وی با بیان این‌که در اصول طب سنتی فرض براین است که ویروس به عنوان یک مهاجم به بدن حمله می‌کند افزود: در مقابل این مهاجم(ویروس کرونا) باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و در این شرایط ویروس از بین خواهد رفت.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر این‌که تقویت سیستم ایمنی بدن برای مواجهه با ویروس بسیار حائز اهمیت است گفت: با رعایت دستورات غذایی و خواب کافی تا حدود زیادی بدن نسبت به ویروس کرونا مقاوم خواهد شد.

کریمی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک تصریح کرد: ویروس کرونا از طریق ذرات هوا و تنفس از راه بینی و دهان و چشم منتقل می‌شود بنابراین یکی از مؤثرترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری قرقره آب نمک و شستن بینی با آب نمک است.

وی با اشاره به این‌که قرقره آب نمک اثر بیماری‌زایی ویروس کرونا را کاهش می‌دهد افزود: لازم است علاوه بر شستن مداوم دست‌ها روزی سه تا چهار مرتبه در روز قرقره آب نمک انجام شود.

رئیس کلینیک تخصصی طب سنتی صبح امید در خصوص مصرف مواد غذایی با طبع سرد افزود: در ایامی که ویروس کرونا شدت پیدا کرده لازم است مصرف لبنیات کمتر شود و در صورت استفاده حتما با مسلحاتی مثل گردو، آویشن، نعناع یا کشمش ترکیب شود، زیرا ویروس در زمینه بدن سرد می‌نشیند و در بدن‌هایی با طبع گرم خیلی نمی‌تواند مؤثر باشد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که ازهر ۱۰۰ نفر ۱۰ تا ۲۰ نفر متوجه علامت‌های بیماری کرونا می‌شود بیان کرد: در حدود ۸۰ نفر از مبتلایان به دلیل مقامت بالای بدن متوجه ابتلا به بیماری نمی‌شوند. در حدود ۲۰ در صد مبتلایان به وضعیت وخیم و بحرانی دچار می‌شوند که از این مقدار ۲۰ درصد هم در حدود ۱۰ درصد به بیمارستان می‌روند و از آن ۱۰ درصد هم شاید مثلاً پنج درصد یا کمتر فوت کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: بر اساس قوای سیستم ایمنی و مزاج بدن ورود ویروس کرونا در بدن می‌تواند واکنش‌های متفاوتی داشته باشد بر همین اساس کاهش مواد غذایی با طبع سرد نه تنها جزء اولویت مواد غذایی روزانه نیست بلکه باید مصرف آن‌ها را نیز کاهش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار