عادی‌انگاری گیلان را به موج دیگر همه‌گیری کرونا نزدیک می‌کند

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت شکننده همه گیری ویروس کرونا در این استان از شهروندان خواست تا با جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ورود گیلان به موج دیگر جلوگیری کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
عادی‌انگاری گیلان را به موج دیگر همه‌گیری کرونا نزدیک می‌کند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: از برگزاری دورهمی ها در این ایام همانند هر زمان دیگر باید به طور جدی خودداری شود، ضمن اینکه از سفرهای غیرضرور نیز باید پرهیز شود.

وی خاطر نشان کرد: در دورهمی ها افراد بدون ماسک در کنار هم حضور می یابند که این مسئله می تواند عاملی برای انتشار ویروس کرونا به یکدیگر شود و بار دیگر شاهد افزایش شمار بیماران کووید ۱۹ و بدتر شدن وضعیت گیلان باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم اکنون اکثریت شهرستان های استان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند، بیان کرد: باید با دقت در رعایت پروتکل های بهداشتی و اهتمام جدی به این مهم به سمت شهرهای با وضعیت زرد و سفید پیش رویم.

وی اظهار کرد: همچنان رعایت بهداشت، عدم ترددهای غیرضرور، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی از راه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است، بنابراین رعایت این توصیه ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ۴۶۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که ۹۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

هم اکنون جز سه شهرستان گیلان شامل املش، شفت و تالش که در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند، بقیه شهرستان های این استان نارنجی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار