با حضور دانش‌آموزان شهرستان پیشوا:

مراسم یادبود دانش‌آموزان شهید افغانستان برگزار شد

پیشوا(پانا)- مراسم گرامیداشت شهادت دختران افغانستانی با حضور دانش‌آموزان مدارس شهرستان پیشوا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم یادبود دانش‌آموزان شهید افغانستان برگزار شد

اطلاعیه را در کانال مدرسه دیدم. مراسم یادبود و گرامی‌داشت شهدای دانش‌آموز مدرسه سیدالشهداء علیه السلام افغانستان.ساعت ۱۰ صبح به محل برگزاری مراسم رفتم. صحن مطهر حضرت جعفر‌بن‌موسی الکاظم علیه‌السلام. فضا برایم سنگین بود و بغضی سنگین‌تر در گلویم.

هر گوشه‌ای بنر یا تابلویی می‌دیدم که چهره‌ای معصوم از کودکی به خاک افتاده و در خون غلتیده را به تصویر کشیده بود.دیدن این تصاویر، درونم را به آتش کشید و یک آن، غمی روی دلم سنگینی کرد. به کدامین گناه کشته شدند؟

به سمت جمعیت می‌رفتم که نوشته‌ای توجهم را جلب کرد، مرگ کتاب و شهادت قلم تسلیت ..! دوربینم را به سمت آن بنر چرخاندم و ثبتش کردم.از دیدن آن همه جمعیت در هوای گرم شگفت‌زده بودم.

مراسم با تلاوت آیات نورانی قرآن شروع شد. دانش‌آموزی شعر خواند. دیگری دکلمه. امام جمعه از ظلم بر ملت های ستم دیده گفت و از لزوم مقاومت.چهره‌ها غمناک بود و پر از خشم و نفرت نسبت به عاملین جنایت به شهادت رساندن دختران دانش‌آموز افغانستانی.

امروز دانش‌آموزان ایرانی و افغانستانی، شهروندان ایرانی و افغانستانی و مسئولان، همه با هم در کنار هم بودند برای تسلای دل همدیگر. کاش روزی برسد که خنده کودکان در سراسر دنیا پخش باشد بی هیچ دغدغه‌ای. بی هیچ صدای تیر و بوی باروتی.

خبرنگار دانش‌آموز: سارا خاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار