گزارش پانا از تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان و پاسخ گروه‌های مقاومت؛

«جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند»؛ استیصال تل‌آویو از «انتفاضه موشک‌ها»

تهران (پانا) - تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در مسجدالاقصی و مناطقی از غزه بالا گرفته است، جنایاتی که بی‌پاسخی نمانده، پاسخی که با پرتاپ سنگ هم متفاوت است و موجب استیصال سران رژیم اسرائیل و هجوم صهیونیست‌ها به پناهگاه شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
«جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند»؛ استیصال تل‌آویو از «انتفاضه موشک‌ها»

تنش و درگیری در مناطق مرزی غزه با فلسطین اشغالی به دنبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و قدس شریف در روزهای گذشته بالا گرفته است. حملات رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، به مناطقی از نوار غزه و مسجدالاقصی، منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از نمازگزاران شده است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار قربانیان حملات فقط روز گذشته رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۸ شهید از جمله ۱۰ کودک و بیش از ۱۵۰ زخمی اعلام کرده است.

حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین اما پاسخ قاطع گروه‌های مقاومت فلسطین را به دنبال داشته است و گروه‌های مقاومت تاکنون با پرتاپ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی پاسخ قاطعی به این رژیم داده‌اند. بنابر اعلام منابع فلسطینی، فقط در روز گذشته گروه‌های مقاومت فلسطین با 200 فروند موشک در سه ساعت اکثر شهرک‎‌های اطراف غزه را هدف قرار داده‌اند. به دنبال این خیزش مردم مقاوم فلسطین علیه اشغالگران، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در شهر اشغالی «اللد»، حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

به گفته کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به دنبال تنش و درگیری‌ها در شهر اللد، نیروهای امنیتی در حال خارج کردن صهیونیست‌ها از این شهر هستند. این شبکه همچنین اعلام کرد که فلسطینیان خشمگین در شهرهای ام الفحم و رهط، توانسته‌اند چندین مرکز پلیس را به آتش بکشند.

شهردار اللد هم اوضاع شهر را بحرانی توصیف و اعلام کرده کنترل شهر به طور کامل از دست رفته و خیابان‌ها شاهد جنگ داخلی بین اعراب و یهود است. وی از نخست وزیر رژیم اشغالگر خواسته است برای بازگرداندن کنترل شهر، ارتش را به این شهر اعزام کند.

جوانان فلسطینی در شهرهای عکا و اللد به حمایت از مقاومت برخواسته‌اند، اتفاقی که موجب خرسندی مردم غزه و وحشت سران جنایتکار رژیم صهیونیستی شده است و به همین خاطر بنیامین نتانیاهو با اعزام گارد امنیتی به این شهرها موافقت کرده است. تصمیم و اقدامی که البته بی‌پاسخ نمانده و زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به تهدیدات صهیونیست‌ها تاکید کرده که ما این نبرد را ادامه خواهیم داد و به ملت خود وعده می‌دهیم که عقب نخواهیم نشست و به مقاومت ادامه می‌دهیم.

مقاومت و پاسخ با راکت‌هایی که این روزها از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی پرتاپ می‌شود و باعث وحشت صهیونیست‌ها شده و رژیم متجاوز را به پناه‌گاه‌ها رانده است. راکت‌هایی که سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان درباره آن‌ها عنوان کرده که این راکت‌ها، امید و آرزوهای فرمانده شهید قاسم سلیمانی، حاج عماد مغنیه و سید مصطفی بدرالدین را در خود دارند. وی تاکید کرده که توانمندی و قدرت مقاومت در فلسطین، از بعد نظامی بسیار بالاست، بسیار بیش از آنچه رژیم صهیونیستی تصور می‌کند.

در همین ارتباط و با پیروزی‌های جوانان مقاوم فلسطینی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی روز گذشته خود گفت که به مقاومت فلسطین در غزه که بلافاصله درخواست یاری قدس را لبیک گفت، درود می‌فرستد. همه فلسطینیان برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی به پا خواستند و غزه نیز به دفاع از قدس پایبند است. ما در نبرد قدس پیروز شدیم و اکنون وارد مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیست شده‌ایم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان را مجبور به عقب‌نشینی از مسجد الاقصی کردیم، تاکید کرد امروز موازنه قدرت جدیدی برقرار شده که از محوطه‌های مسجد الاقصی و قدس آغاز می‌شود. غزه امروز در برابر قلدری دشمن صهیونیستی و توطئه‌های آن ایستاده و نظریه پیوند ملی، سیاسی و دینی بین تمامی اراضی فلسطینی با مسجد الاقصی را تثبیت کرد. ما از موضع قدرت با ملت خود سخن می‌گوییم، چرا که این ملت دست بالا را دارد. ملت فلسطین با تمامی اقشار و جریان‌ها در این نبرد در جبهه‌ای واحد قرار گرفته است. ملت فلسطین دیگر اجازه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی را نمی‌دهد. تمامی تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و ترویج فرهنگ شکست و تسلیم در برابر این رژیم، در برابر پایداری و مقاومت ساکنان قدس به شکست کشیده شده و پیام ما همیشه مشخص است، ما هرگز قدس را تنها نمی‌گذاریم و پشت مقاومت را خالی نمی‌کنیم. غزه هرگز در برابر آنچه در قدس می‌گذرد، ساکت نمی‌نشیند.

پاسخ گروه‌های مقاومت فلسطین به حملات غیرانسانی رژیم اشغالگر اما قاطعانه بوده و شب گذشته منابع فلسطینی خبر دادند که نیروهای مقاومت فلسطین حملات راکتی گسترده‌ای را به شهرهای اشدود و عسقلان اشغالی در شمال نوار غزه انجام داده‌اند. گردان‌های القسام سه‌شنبه شب اعلام کرد که در راستای عملی ساختن وعده‌های خود، تل‌آویو و حومه آن را با ۱۳۰ فروند موشک هدف بزرگترین حمله موشکی قرار داده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که در پی این حمله آژیرهای خطر در تل‌آویو به صدا در آمدند. البته ابوعبیده، سخنگوی نظامی کتائب القسام به عنوان شاخه نظامی حماس درباره این واکنش پیش‌تر اعلام کرده بود که اگر دشمن بخواهد همچنان به بمباران ساختمان‌های غیرنظامی ادامه دهد، تل‌آویو با یک حمله موشکی سخت و بیش‌تر از آنچه در عسقلان اتفاق افتاد، هدف گرفته می‌شود. در همین ارتباط بیمارستان شهر عسقلان اعلام کرده که در نتیجه حمله راکتی از سمت غزه تاکنون 95 صهیونیست زخمی به آنجا منتقل شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی بامداد امروز هم گزارش دادند که بیش از 350 راکت در فقط 20 دقیقه از سوی مقاومت فلسطین به تل‌آویو و بئرالسبع و حومه آن شلیک شده است. شلیک این موشک‌ها به دنبال حمله صهیونیست‌ها به برج‌های مسکونی در غزه صورت گرفته است. گردان‌های القسام هم اعلام کرد که با 110 موشک، بئر السبع و تل‌آویو و فرودگاه بن گوریون در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

با این حال، مسلما آنچه رژیم صهیونیستی دوست دارد و به دنبال آن است، غیر از ریختن خون مردم فلسطین، یهودی‌سازی و محاصره و صدور قوانینی است که به مالکیت خود و تسلط بر اراضی فلسطینی، خانه‌ها، روستاها و مناطق بیانجامد. اما انتفاضه ساکنان قدس به رژیم صهیونیستی تاکنون درس بزرگی داده که ملت فلسطین در این سرزمین حقوقی دارد و هرچقدر هم در معرض ستم و غارت قرار بگیرند، وطن و سرزمین خود را ترک نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی باید بداند که دوره پرتاب سنگ تمام شده است. رژیم جنایتکار به ملت بی‌دفاع قدس اشغالی و منطقه شیخ جراح و همه مناطق قدس اشغالی و مسجدالاقصی حمله می‌کند و سپس به حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد اما فراموش کرده‌اند هر عملی عکس‌العملی دارد. دوره پرتاپ سنگ تمام شده و اکنون دوره پرتاپ موشک‌هاست.

بامداد امروز نیز وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین خبر اعلام کرد بر اثر حملات اخیر رژیم صهیونیستی، ۳۰ تن از جمله ۱۰ کودک و یک زن شهید و ۲۰۳ تن زخمی شده‌اند. اتفاقاتی که واکنش جامعه جهانی را هم به دنبال داشته است. در حالی که کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی باعث نگرانی‌ جوامع مختلفی شده و ضمن محکوم کردن این اقدام خواستار توقف جنایت‌های رژیم اشغالگر شده‌اند، نشست فوق‌العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب اما بدون اتخاذ موضعی یکپارچه و عملی به منظور توقف جرایم رژیم اشغالگر به کار خود پایان داد.

این نشست در سطح وزیران خارجه شب گذشته برای بررسی تحولات فلسطین به میزبانی امارات برگزار شد. وزیر خارجه قطر در این نشست ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و شهید و زخمی شدن غیرنظامیان در این حملات، گفت ما خواستار موضع یکپارچه و کارساز کشورهای عربی برای توقف حملات اسرائیل و حمایت از برادران فلسطینی هستیم. وزیر خارجه عمان نیز گفت: اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و اقدام آن در نقض قوانین بین المللی مستلزم یک اقدام بین المللی قاطع است. وزیر خارجه اردن هم در این نشست تاکید کرد: اقدامات خصمانه اسرائیل و رفتارهای آن در نقض قوانین بین المللی تنها به تشدید درگیری‌ها و پیشبرد آن به سمت انفجار اوضاع منجر خواهد شد.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در اتحادیه عرب هم خواستار اقدام فوری برای بسیج مواضع بین‌المللی در اعمال فشار علیه اسرائیل شد. دبیرکل اتحادیه عرب نیز از شورای امنیت خواست در قبال نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی از سوی اسرائیل به مسئولیت خود عمل کند.

اتحادیه عرب اما در پایان نشست فوق العاده خود با صدور بیانیه‌ای به محکوم‌کردن جرایم رژیم اشغالگر علیه ملت و سرزمین‌های فلسطینی بسنده کرد و در این بیانیه خبری از موضع یکپارچه فوری کشورهای عربی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی از جمله قطع یا تعلیق روابط سازشگران عرب با این رژیم اشغالگر نبود. در بخشی از این بیانیه آمده است: ما به شدت تصمیم‌ها و اقدامات اسرائیل و نهاد قضایی ناعادل آن و همچنین حملات تروریستی نظام‌مند شهرک‌نشینان که با حمایت ارتش و پلیس رژیم اشغالگر است و همچنین موج پاکسازی نژادی در محله الشیخ جراح و محله‌های قدس را محکوم می‌کنیم. یک کمیته وزارتی برای همکاری با دیوان کیفری بین‌المللی و شورای امنیت علیه اقدامات غیرقانونی اسرائیل تشکیل می‌شود.

مقامات و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران نیز طی روزهای گذشته جنایات رژیم جعلی اشغالگر را به شدت محکوم کرده‌اند و از مجامع بین‌المللی خواسته‌اند تا مانع ادامه جنایت آشکار صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم روز گذشته در سخنرانی خود با اشاره به این جنایات وحشیانه و ظالمانه صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، قدس شریف و دیگر مناطق فلسطین گفتند: این جنایات در جلوی چشم جهانیان قرار دارد و همه باید با محکوم کردن آن، به وظایف خود عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از بیداری، ایستادگی و عزم جزم ملت فلسطین افزودند: صهیونیست‌ها جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند لذا فلسطینی‌ها باید با افزایش قدرت و مقاومت خود، جنایتکاران را به تسلیم شدن و توقف اقدامات وحشی‌گرانه مجبور کنند.

شلیک صدها موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی موجب استیصال مقامات این رژیم شده است. حملات کم سابقه گروه‌های فلسطینی در غزه در واکنش به تجاوزهای رژیم صهیونیستی که از چند روز گذشته آغاز شده و شب گذشته با حملات موشکی گسترده به سمت تل آویو ادامه پیدا کرده موجب نگرانی شدید مقام‌های رژیم صهیونیستی هم شده است. حملات گسترده‌ای که در پاسخ به سرکوب فلسطینی‌ها، هتک حرمت به مسجد الاقصی و تجاوزات به غزه صورت گرفته است. این استیصال تا آنجاست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مصر خواسته است برای برقراری آتش بس در غزه میانجیگری کند، اما به گفته شبکه خبری المیادین گروه‌های مقاومت میانجیگری مصر را رد کرده و بر آمادگی برای تداوم مقابله با رژیم صهیونیستی در حملاتی تحت عنوان «سیف القدس» تاکید کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته نشست فوق‌العاده غیرعلنی درباره وضعیت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی برگزار کرد اما مخالفت آمریکا مانع از تصویب حتی بیانیه این شورا شد. اقدامی که واکنش نماینده کشورمان را هم به دنبال داشت. مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که «تداوم حملات رژیم اسرائیلی به فلسطین به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی‌گناه منجر شده است. ماهیت نژادپرستانه رژیم آپارتاید به معنای غلبه ستمگری است. شورای امنیت نمی‌تواند نسبت به این جنایات بی‌تفاوت باشد و ایالات متحده باید به محافظت از اسرائیل در سازمان ملل پایان دهد.»

تور وسلند، هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در فرایند صلح خاورمیانه نسبت به وقوع یک جنگ تمام عیار در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده و خواستار توقف فوری تنش و خشونت شده است. وی تاکید کرده که هزینه جنگ در غزه ویرانگر است و توسط مردم عادی پرداخت می‌شود. وسلند گفته که سازمان ملل با همه طرف‌ها کار می‌کند تا آرامش را برقرار سازد.

اقشار مختلف مسلمانان، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ نیز عصر روز گذشته در شهرهای مختلف انگلیس و ترکیه و ... تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل از انتفاضه مردم فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و واکنش فوری جامعه جهانی شدند. تجمع اعتراضی با عنوان "فلسطین آزاد باید گردد" نیز روز سه‌شنبه در خارج از کنسولگری اسرائیل در منهتن برگزار شد و معترضان با سردادن شعارهایی خواستار آزادی فلسطین و همبستگی با قدس، غزه و تمام سرزمین‌های اشغالی شدند.

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته پیام مکتوبی از جانب جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دریافت کرده است. در بیانیه ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین بدون اشاره به جزئیات این پیام آمده است، جو بایدن در این نامه به بررسی آخرین رویدادهای سیاسی، اوضاع کنونی و روابط دو جانبه بین آمریکا و دولت فلسطین پرداخته است. این اولین پیام علنی بایدن به فلسطین از زمان روی کار آمدنش در آمریکاست.

دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری لبنان هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که میشل عون رئیس جمهوری این کشور از جامعه بین‌الملل خواسته که به حوادث فلسطین ورود کرده و مانع از تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها شوند. وی تاکید کرده که «هیچ صلحی بدون عدالت و هیچ عدالتی بدون احترام به حق و حقوق وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار