صندوق‌های قرض‌الحسنه حامی مردم درحل مشکلات

ورامین (پانا) - عدم اتصال به بانکداری الکترونیک یکی از مشکلات مهم صندوق‌‌های قرض‌الحسنه است و توجه مسئولان کشوری و شهرستانی از جمله بانک مرکزی و سازمان اقتصاد اسلامی ایران برای رفع این چنین مشکلاتی ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
صندوق‌های قرض‌الحسنه حامی مردم درحل مشکلات

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم برای درخواست یکی از مهم‌ترین اموری که در کنار آن‌ به بانک‌ها مراجعه می‌کنند به صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز می‌روند و آن هم وام است. وامی که شاکله و اساس آن در صندوق‌های قرض‌الحسنه بر پایه دریافت سود نیست بلکه خیرخواهانه است و برای رفع نیازها و مشکلات مردم است و تنها هزینه کارمزد دریافت می‌شود.

از قرچک و ورامین گرفته تا پیشوا تعداد انگشت شماری صندوق‌های قرض‌الحسنه وجود دارد. دو مورد از آنها که در این امر موفق بودند و توانستند گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند صندوق قرض‌الحسنه حیدری‌ها و فاطمیه در ورامین است. صندوق‌های قرض‌الحسنه که بیش از ۴۰ سال از تاسیس آنها می‌گذرد و از شهرستان‌های همجوار برای دریافت وام به این صندوق‌ها مراجعه می‌کنند.

من و شما حتما یکبار هم که شده به این صندوق‌ها و علی الخصوص صندوق قرض‌الحسنه حیدری‌ها، فاطمیه و ... برای دریافت وام ، ضمانت و ... رفته‌ایم و ما در بدو ورود با دفترچه‌هایی روبرو شدیم که ما را یاد دفترچه‌ بانک‌ها در چندین سال گذشته می‌انداخت، اما برایمان سوال بود که چرا با وجود پیشرفت تکنولوژی و فناوری این امکان وجود ندارد که اقساط خود را بدون حضور در صندوق‌ها پرداخت کنیم و از منزل وجهی را به حساب خود در صندوق واریز و یا از آن برداشت کنیم.

با وجود شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدگی کسب و کارها مراجعات برای دریافت وام بیشتر شده است و برای مثال صندوق حیدری‌ها توانست در این ایام صدها وام در جهت رفع آسیب‌های ناشی از کرونا خارج از نوبت پرداخت کند. افزایش مراجعات، شلوغی و ازدحام از یک طرف و از طرف دیگر شیوع ویروس کرونا کار را برای این مجموعه و از این قبیل در ورامین سخت کرده است.

با اتصال صندوق‌ها به بانکداری الکترونیک، انجام کارها و امور تسهیل می‌شود و در این شرایط کرونایی رفت و آمدها کمتر خواهد شد. در گفتگو‌ با مسئولان یکی از این صندوق‌ها به نام حیدری‌ها از آمادگی خود برای ایجاد زیرساخت‌ها ‌‌و همکاری در جهت تحقق این امر شده‌اند.

صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح کشور و مخصوصا" در ورامین به عنوان بازوی بانک‌ها در کشور به کمک آنان آمده و به مردم وام‌های بدون بهره و سود و با دریافت کارمزد اعطا می‌کنند که بایستی مسئولان کشوری و در راس آن بانک مرکزی به این قبیل صندوق‌ها که مشکلات مردم را رفع می‌کنند با اعطای وام‌های بدون سود به کمک آنها می‌آیند توجه ویژه‌ای داشته باشند.

با این حال، می‌طلبد مسئولان کشوری و شهرستانی و علی‌الخصوص بانک مرکزی، با توجه به نام سال و راهبرد حکیمانه مقام معظم رهبری در جهت تولید و مانع زدایی، نسبت به حل مشکل اعضای مجوز به صندوق‌های قرض‌الحسنه و این دست مشکلات و همچنین اتصال صندوق‌های قرض‌الحسنه به بانکداری الکترونیک اقدامات لازم را انجام دهند و همکاری بیشتر با صندوق‌ها داشته باشند، چرا که با تحقق این امر دریافت وام‌های قرض‌الحسنه مردم با تسهیل و رفت و آمد کمتر صورت می‌پذیرد و خروجی‌های بهتری حاصل خواهد شد و از همه مهتر اینکه مردم از مراودت با صندوق‌های قرض‌الحسنه رضایت دارند.

خبرنگار: مجتبی کچویی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار