رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

وزارت بهداشت از طریق کد ملی دانش‌آموزان وضعیت آنان را چک می‌‌کند

تبریز(پانا) - رئیس اداره سلامت و تندرستی استان آذربایجان شرقی، جزئیات پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات حضوری دانش‌‌آموزان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
وزارت بهداشت از طریق کد ملی دانش‌آموزان وضعیت آنان را چک می‌‌کند

داریوش حکیمی طی گفت وگو با خبرنگاران در خصوص سلامت حوزه های امتحانات نهایی اظهار کرد: سال گذشته نیز شرایط امسال را داشتیم و تمام پروتکل‌ها را مدنظر گرفتیم. در سال جدید نیز این موضوع با توجه به شرایط جدید مورد بازبینی قرار گرفته است و دستورالعمل جدید به نواحی و مناطق 39 گانه استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 290 حوزه امتحانی در پایه دوازدهم داشتیم افزود: اکنون 310 حوزه اجرا برای اخذ آزمون برای دانش‌آموز پایه دوازدهم پیش بینی شده و فاصله صندلی‌ها از هم 4 مترمربع است و از هر طرف 2 متر پیش بینی شده و در بحث تهویه نیز سالن‌ها در شرایط بهتری قرار گرفته اند.

حکیمی ادامه داد: تاکید کردیم هر جایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار صورت بگیرد تا از دغدغه‌ها کاسته شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: همکاری عوامل اجرایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای رفت و آمد دانش‌آموزان مهم است توصیه کردیم تجمع قبل و بعد از ورود به سالن مدیریت شود و زمان ورود به محل آزمون افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه ای برگزار می‌شود، بنابراین تراکم در پایگاه‌های امتحانی این پایه کم و حدود 30 دانش‌آموز است. در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک نفر مراقب سلامت در حوزه، نظارت کافی را دارد و از سوی شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز این نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

حکیمی گفت: کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی استان افزود: برای دانش‌آموزانی که کرونا دارند یا مشکوک هستند در فضای قرنطینه و جداگانه برگزاری آزمون را در نظر گرفتیم. افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند نیز به صورت جداگانه امتحان می‌دهند. در خوداظهاری هر فردی که اعلام کند که هنگام برگزاری امتحانات علائم دارد جداگانه امتحان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار