در نشست هیات رئیسه مجالس دانش آموزی خراسان رضوی عنوان شد:

هدف تشکل‌های دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی جامعه‌پذیر، اخلاقی و قانون‌مدار است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست هیات رئیسه مجالس دانش آموزی این استان بیان کرد هدف تشکل های دانش آموزی تربیت دانش آموزانی جامعه پذیر، اخلاقی و قانون مدار است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف تشکل‌های دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی جامعه‌پذیر، اخلاقی و قانون‌مدار است

قاسمعلی خدابنده در این نشست ضمن گرامیداشت 21 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی بر اهمیت و جایگاه تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس تاکید کرد و گفت: دو ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی و تربیت‌اجتماعی و سیاسی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با فعالیت های تشکل های دانش آموزی در حوزه پرورشی و فرهنگی به طور مستقیم ارتباط دارند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت تشکل های دانش آموزی در مدارس و ابراز علاقه مندی نسبت به حضور تمامی دانش آموزان در یکی از این تشکل ها گفت: هر دانش آموز می بایست یک نقش را در مدرسه بپذیرد، دانش آموزان در مجالس دانش آموزی خود را در معرض انتخاب قرار می دهند، بنابراین می بایست مطالبات سایر دانش آموزان را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه هدف تشکل های دانش آموزی تربیت دانش آموزانی جامعه پذیر، قانون مدار و اخلاق مدار است اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا تمامی حوزه ها از جمله آموزش و پرورش را تحت تاثیر خود قرار داد، دستگاه تعلیم و تربیت یک سازمان یادگیرنده است و این مهم در یک گذشته بیش از پیش احساس شد، مشارکت اولیا در نظارت و کنترل برای فعالیت‌های معلمین و همچنین در امر تدریس، تفهیم و حل مسائل دانش‌آموزان در یک سال گذشته رشد یافته است.

وی با اشاره به کارکردهای فرهنگی تربیتی، زیستی بدنی و جسمانی، اجتماعی و آموزشی مدارس گفت: با توجه به نقش الگویی رفتار، گفتار و کردار معلم، هیچ چیز و هیچ کس جای خالی معلم را پر نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه همکاران ما در یک سال گذشته و به ویژه در شرایط سخت کرونایی زحمات فراوانی کشیدند و جلوه های ناب زیادی را خلق کردند، آنها از نخستین روزهای تعطیلی مدارس به سبب شیوع ویروس کرونا به سمت ارائه آموزش های مجازی رفتند، محتوای الکترونیکی استاندارد و با کیفیت زیادی در سطح استان تولید شده است افزود: با استفاده از منابع دولتی، همت خیرین نیک اندیش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و شورای اسلامی و شهرداری شهر مشهد حدود ۱۰ هزار تبلت برای استفاده دانش آموزان نیازمند در سطح استان خریداری شده است.

خدابنده با بیان اینکه در آغاز آموزش های مجازی دو هزار و 70 مدرسه در استان به اینترنت دسترسی نداشتند با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد افزود: سامانه شاد محصول تفکر مهندسین ایرانی و بستری مناسب و ایمن برای ارائه آموزش های مجازی است.

وی با بیان اینکه امتحانات پایان سال تحصیلی در همه مقاطع به جز دو پایه نهم و دوازدهم به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل اهمیت فراوانی که نمرات این دوپایه در آینده و سرنوشت دانش آموزان دارد، ستاد ملی کرونا تصمیم به برگزاری امتحانات در این دو پایه به صورت حضوری گرفته است، درخواست ما از خانواده ها نیز این است در این خصوص همکاری لازم را هم با دانش‌آموزان و هم با معلمان و مدیران مدارس داشته باشند.

خدابنده با تاکید بر اینکه سوالات امتحانات نهایی بر اساس بودجه بندی شرایط قرمز در همه شهرها و با توجه به آموزش های مجازی طراحی خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند بر اساس تلاش خود نمرات خوبی کسب کنند، خاطرنشان کرد: سلامت همکاران و دانش آموزان برای ما در اولویت است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که امنیت و سلامت دانش آموزان تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با بیان اینکه در کشور ما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به طور میانگین سالانه یک انتخابات برگزار شده است، افزود: مجریان و ناظران بر انتخابات باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنند، مردم نیز می بایست بهترین و مفیدترین انتخاب را از میان گزینه ها داشته باشند. ما به عنوان مجریان برگزاری انتخابات باید زمینه را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم کنیم، مشارکت حداکثری پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار