شهروندان تهرانی خون اهدا کنند

تهران (پانا) - مدیر کل انتقال خون استان تهران با قدردانی از اهداکنندگانی که طی شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان اهدای خون را در برنامه خود قرار دادند، گفت نیاز به خون در استان تهران هنوز رفع نشده و بیماران نیازمند به خون چشم به راه اهدا کنندگان عزیز هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شهروندان تهرانی خون اهدا کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران، مهدی زاده با اعلام این مطلب افزود: همه ساله با ورود به ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون کاهش می یابد و امسال نیز وجود موج چهارم همه گیری کرونا سبب کاهش تردد مردم و مراجعه کمتر شده است در حالی که نیاز به خون مستمر و همیشگی است و بیماران همه روزه نیازمند به خون اهدایی و فراورده های آن هستند.

مهدی زاده با اشاره به عمر سه روزه پلاکت گفت: کسانی که به این فراورده خونی نیاز مبرم پیدا می کنند معمولا مشکلات انعقادی یا سرطان دارند و در صورت کمبود این فراورده همکاران انتقال خون با تماس و فراخوان اهدا کنندگان و دریافت مستقیم پلاکت این نیاز را رفع می کنند.

وی با اشاره به بیماری های مزمن نیازمند به خون و فراورده مثل تالاسمی و هموفیلی و سرطان و حجم بالای جراحی هایی که در مراکز درمانی استان تهران انجام می شود تاکید کرد: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شکننده است و شهروندان تهرانی در کمک به همشهریان و هموطنان خود و حفظ وضعیت پایدار ذخایر خونی اقدام کنند

مهدی زاده در پایان از شهروندان خواست این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اهدای خون جلوی کاهش ذخایر خون را بگیرند و به درمان بیماران کمک کنند.

گفتنی است مراکز اهدای خون در تعطیلات عید سعید فطر به شرح زیر فعال است:

مرکز جامع وصال از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰، مرکز جامع منطقه ۵ (ستاری) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز جامع منطقه ۴ (تهرانپارس) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز منطقه ۲۰( شهر ری) از ساعت ۹ تا ۱۶

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار